Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-10-29

Målsättning, husblogg och Leksands IF

Hoj, cykelvänner!

Igår bloggade jag ju om målsättningar och träningsprogram, så att ni fick en liten insikt i hur jag lägger upp det. Viktigt att poängtera att det är något som fungerar för just mig. Lite senare på dagen så läste jag i min bok Praktiskt Idrottspsykologi och kom då till kapitlet om just målsättning och motivation.
Fokus i boken låg givetvis på prestationsmål och processmål. Dom är ju inte beroende av hur andra presterar, utan man har kontrollen själv. Det stod dock att elitidrottare oftast har alla tre måltyper, alltså också resultatmål. Jag gillar resultatmål.

Jag kommer publicera några resultatmål här så småningom. Kanske även några processmål och prestationsmål. Träningsprogrammet får ni följa live istället, ni har ju tänket i blogginlägget som jag skrev igår.

-----

Jag har inte tränat idag, hade en lucka under förmiddagen men den luckan stängdes. Det kan ju bli så ibland, helt enkelt. Har man fyra ungar och en fru i ett gemensamt hus så finns det mer än bara cyklingen att ta hänsyn till.
Ett av mina dåliga samveten är väl huset och allt som alltid måste göras här hemma. När jag får tid till att göra saker så är det ju cykling som går före mycket annat, som att tex kratta löv. Idag har jag dock fixat lite med golvbrunnar +ANNAT i källaren... Men, det där får jag väl starta en hus- och familjeblogg om.

Eftersom jag är en målmedveten, hemskt flexibel, problemlösarmänniska med obotlig optimism och ett glatt sinne så tänkte jag väl köra testcykel sent i kväll när frugan kommit hem. Tänkte köra tjugor för att få någon referens till träningsprogrammet. Att få ett kvitto på hur jag ligger till. Om jag kör några standardpass nu innan jag drar igång med riktiga träningen så vet jag liksom viken nivå jag är på och slipper spendera den "riktiga träningen" med att experimentera mig fram till effektzoner.

-----

Tänk, det krävdes att jag åkte till Tegera Arena för att Leksand skulle kunna vinna. Tre sköna poäng i dom vita hemmatröjorna. Idag har Leksand presenterat ett nyförvärv i Patrick White, Patrick har spelat i KHL och den slovakiska ligan i fjol. Där gjorde han 24 poäng på 32 matcher och hans slovakiska lag spelade final. Så, han har nog potential. Han finansieras av externa finansiärer och jag tycker att det känns som en bra värvning. Leksand har ju lite skadeproblem (lagkapten + poängkungen) så Patrick är kanske vad som behövs.
En sak som är lite märklig är dock att man kan få finansiärer till en amerikansk spelare som var lovande 2007, men att man måste tigga pengar av fansen för att finansiera Bibic. Bibic känns väl som någon som alla med leksandshjärta vill ha i klubben...

-----

Nu börjar det dra ihop sig till Ebbahs ridning, vilket betyder att det är dags att runda av detta blogginlägg. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar