Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-10-11

Fullt ös på Stångtjärns blåa och varannan dag

Hej pojkar och flickor!

Idag har jag cyklat. Min "tur på hojen" blev efter lite tveksamheter ett varv på Stångtjärns blåa spår i full fart. Det blev 31½ minut på 90% av maxpuls över stenar och rötter. Bra teknikträning det där och jag tyckte att jag hade bra flyt även om tiden inte blev speciellt bra. Kände ändå att jag hade lämnat allt där ute så jag var nöjd som en speleman ändå. 

1. Tre minuter hemifrån börjar dom oändliga stigarna.
2. Stum (och svettig) cyklist efter att ha blåst ur systemet runt Stångtjärns blåa spår.
3. På väg hem längs med elljusspåren.

Har tränat varannan dag denna vecka. Fyra pass och totalt 6:43 har det blivit på klockan.

Såg ni förresten bpost bank trofee idag? Trodde att Wout van Aert var på kroken där ett tag men så la han bara i överväxeln på sista varvet och körde ifrån resten av världseliten. Imponerande att se och han har nu fem raka segrar denna säsong.

I CX-Cupen så tog Martin Eriksson en ny seger, idag med Jens Westergren som tvåa och Henke Jansson som trea. Bara falubor på pallen alltså! Tycker det är kul med den här generationsväxlingen som skett också där Martin, Henke och David Eriksson tagit ett kliv framåt och prenumererar på toppresultat i cupen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar