Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-10-15

Ett riktigt skitpass


-
  • Den låga solen gjorde att jag knappt kunde se stigen framför mig när jag cyklade mot solen. Kunde bara se ett par meter precis framför hjulet, om jag tittade ner.
  • Jag vurpade två gånger.
  • Passet saknade syfte och mening.
  • Låg intensitet
  • Snorhalt i skogen, som var blöt.
  • Temperaturen sjönk ett tag ner under två grader, då var det kallt. Speciellt med blöta fötter.
  • Svårt att ta bilder på sig själv, speciellt i vissa ljus, vilket gör att bilderna inte riktigt förmedlar den känslan som jag ville förmedla.
  • Trött, seg och slö.
+
  • Jag har tagit ett stort kliv under året när det kommer till att cykla stig, blir då och då förvånad över att jag klarar svårigheter som sett riktigt svåra ut. Stundtals riktigt bra flyt över enklare stigar.
  • Fint med solnedgång.
  • Viloperiod gör att passen kan vara kravlösa och lättsamma.
  • Utmanar ständigt mig själv.

7 kommentarer:

  1. Bilderna blev så bra de kan bli:) du förmedlar den känslan jag hade på min tur igår i 2 graders värme :)

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Jag hade faktiskt helt glömt bort Onsdags-VM. Kom på det när jag mötte Jone och Lack-Johan på väg hem. Synd det, för igår var första gången denna höst som jag kunnat vara med...

      Radera
  3. väldigt fina bilder :-) ser skönt ut

    SvaraRadera
  4. även ett skitpass är ett pass!

    SvaraRadera
  5. Skitsnygga skitpassbilder! Känner igen mig lite i förvåningen, ibland cyklar jag på ställen och så måste jag stanna efteråt och vända mig om och kolla efter för att tro att jag verkligen cyklade där!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här. Först tänker jag att det ser svårt ut, men att jag måste prova. Sen om jag klarar det måste jag vända mig om och kolla på det jag klarat.

      Radera