Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-10-03

Bilder och resultat från Hackmora MTB Uphill 2015

Hej Cykelvänner!

Jag blev femma idag i ett starkt men litet startfält på Hackmora MTB-Uphill. Det var väl ungefär som väntat så varken bu eller bä egentligen. Måste dock säga att jag är lite besviken på alla er som inte kom dit och körde. Speciellt ni som bor här i närheten. Vi är ju inte direkt bortskämda med cykeltävlingar så när det går en så här fin liten tävling så kan man väl typ köra den också?! Kostar dessutom bara 120 spänn och världens mysigaste organisation som verkligen bryr sig.
Vi har ett cykelgymnasium och mängder med andra cyklister här i Falun och jag kan inte låta bli att undra varför de inte körde. Trist faktiskt. Även om man är trött, ur form eller så, så kan man ju faktiskt köra en tävling för skojs skull också. Ta det som träning och så vidare. Jag cyklade ju både dit och hem, så jag har fått träning så det räcker idag.

Själva loppet då... Jag tog mig först in på dom två stigpartierna på platten, så långt tip-top. Sedan skulle vi in in backen och jag försökte först försvara ledningen men Bleckur, Westergren och Djuback ville förbi. Fattade där och då att det skulle bli svårt att försvara sig mot dessa. Även Steen passerade mig så jag kom upp på första krönet som femma. När jag och sexan Sunnerberg passerade vägen så var det både lucka framåt och bakåt.
I grusvägsbacken så fick Sunnerberg en lucka på mig och vi båda passerade Steen. Jag var dock på Sunnerbergs hjul när vi svängde av vägen. In i skogen sedan så kör jag ifrån Sunnerberg och tycker mig närma mig Djurback något. Kommer till sista branten och tror att jag ska kunna bli fyra. Är lite stum så jag ska växla ner på lilla klingan och då hoppar kedjan. Sunnerberg passerar när jag försöker lägga upp den igen. Jag inser att den sitter fast och börjar springa. Det går ju ändå typ minst lika fort som att cykla, eftersom det är så brant. Håller Steen bakom mig och blir femma.

I täten så fick Jens Westergren en lucka när man svänger av grusvägen typ. Eller i slutet på den. Sjuk människa det där. Han krossar dessutom Emil Lindgrens banrekord med hela 23 sekunder så det nya banrekordet lyder 19:40. Lars Bleckur håller andraplatsen, halvminuten bakom. Jonas Djurback blir trea och Stefan Sunnerberg avslutar starkt och kommer i mål strax bakom på en fjärdeplats. Han hade kanske kört ifrån mig även om inte kedjan hoppat...

Film kommer!

Här kommer några bilder från dagen:
Jonatan "Jone" Steen tar en bild strax efter att de hämtat upp mig.

Hästpassage.

Det gick lite halvfort stundtals...

Rull på banan. Från vänster till höger: Jimmy Bodin, Daniel Olsson, Lars Bleckur, Jonatan Steen, Jonas Djurback och Jens Westergren.

Jimmy Bodin var skidåkartrött efter målgång.

Lite häng på toppen.

Vinnare idag och Allebikes lagkapten nästa år? PS. han vill ha krokodil-design på hojen. DS.

Tvåan Lars Bleckur ser nästan lite besviken ut? Han får trösta sig med totalsegern i Långloppscupen denna säsong.

Påklädnad och mer häng.

Många bilder på Jens nu, men han är väl så söt?

I Hackmora MTB Uphill behövs inga chip eller någon målkamera, här duger papper och penna bra.

Fick pris idag, en stor och praktisk ryggsäck. Första priset jag får i år faktiskt. Ett par topp 10 i Långloppscupens stora vinstdrivande tävlingar är inte värt någonting, men en femteplats bland 11 tävlingsherrar i Hackmora, då får man pris. Men det där med priser är ett helt eget blogginlägg det...

Resultat Hackmora MTB Uphill ungdomsklasser.

Resultat Hackmora MTB Uphill vuxna

Bara en sådan sak som att resultaten ligger ute på nätet när man kommer hem en timme efter prisutdelning, världsklass Sågmyra SK!

175 i snittpuls på hela loppet och 180 i snitt på den avslutande 2,7 km långa backen. Motsvarar ca: 94% av max. Här hittar ni all garmin-data:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar