Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-08-24

Skuggarvstempot sub30

Hej cykelvänner!

Sitter nu under vår ek med benen högt, dricker recovery och bloggar. Livets liv!

Har, precis som rubriken antyder, kört Skuggarvstempot idag. Lyckades damma runt den där teststräckan på 29:49 vilket är min bästa tid sedan den 25:e augusti 2012 då jag körde runt på 29:15. Just 2012 tog jag för övrigt mitt personbästa också med sylvassa 28:43. Allt under 30 är bra tider, så jag är nöjd. Ni ser också på kartan i bilden ovan att banan inte går runt eller är någon vändpunktsbana, så vindens riktning blir väldigt avgörande för bra tider. Idag blåste det från öster, så jag började med motvind för att sedan ha kantvind upp mot Sundborn. Där var jag 1:23 från mitt personbästa, redan efter 14 cyklade minuter. Lyckades sedan hämta in några sekunder i medvinden och blev alltså 1:06 från personbästat.
Jag har ju inte kört speciellt mycket landsväg i år heller, så med ännu bättre vindar och detta pass i ryggen så ska jag väl kunna kapa ytterligare några sekunder. Ännu lite snabbare går det nog när de lappat ihop vägen mellan Skuggarvet och Hobborn, som nu var avgrävd på flera ställen...

Nu ska jag väl byta om och snickra lite. Skönt att ha fått cykla före "arbetet" idag, det blir ju alltid lite bättre kvalité på passen när man inte startar sliten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar