Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-08-04

Sex dagar i rad nu...


Idag blev det blandade favoritstigar samt en del elände också. Snitthastighet på 15.6 km/h skvallrar en del om att det var riktig MTB idag och inget grusvägsrally. För så var det, även om det givetvis också åktes en del grusväg. Men fokus var på stigcykling. Det har ju känts rätt slitet ett tag nu men idag så funkade benen faktiskt bättre än under dom senaste dagarna. Det gick lite tungt från start, men efter att jag cyklat några minuter så kom jag igång bättre.

Vissa delar av dagens tur är rena rama terapin för mig. Skulle jag någon gång behöva terapi så behöver jag bara cykla ut dit och njuta. Riktigt härligt! Hade bra flyt i skogen också, förutom just här då:

Oväntat bra flyt i åkningen så här sjätte dagen i rad som jag tränar. Bortsett från just här då, där jag sullar till det och välter in i en stolpe...

Posted by Henrik Öijer on den 4 augusti 2015

Totalt sett ett riktigt bra pass. Med lite tur så tar jag mig till Ludvika imorgon (familjen är i 08, så jag är utan bil) och kör igenom Finnmarksturens bana. Då blir det sju dagar i rad med träning och så testar jag med två vilodagar efter detta. Sedan väckningspass lördag och tävling söndag. Tror att det kan bli succé om kroppen hinner ladda om efter dessa dagar. I annat fall så lär det ligga som en bra grund till Cykelvasans pangpang-ben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar