Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-08-08

Laddar för Finnmarksturen

Hej!

Imorgon är det dags för ännu ett långlopp i närheten av Falun, vi har ju en stark tradition av långlopp här i trakterna och imorgon är det dags för det äldsta loppet av dom alla; 25-åringen Finnmarksturen.

Igår kväll så satt jag och kikade på kartan över Finnmarksturen och funderade lite. Ska nämligen få hjälp med langningen av Jonatan Stark och han går typ in för det här lika mycket som jag gör. Skitkul, verkligen. Jag brukar ju annars ta med mig några flaskor till tävlingarna och hoppas att jag hittar någon som kan kasta dom på mig under loppet. Vid Engelbrektsturen till exempel, så gav jag bort mina flaskor med 13 minuter kvar till start. Roligare då att planera och förbättra sina förutsättningar något. Kan ju dessutom släppa dessa funderingar timmarna innan loppet då jag vet att jag kommer få langning.
Hur som helst, jag kikade på kartan, funderade på bra langningsplatser och passade på att tänka igenom banan också. I fjol var ju banan i princip ny för mig, men nu körde jag loppet i fjol, körde banan i onsdags också så nu börjar den kännas mer hemma.
Jag passade också på att planera min uppvärmning för morgondagen och cykeln fixade jag i ordning i torsdags så jag är väl i princip redo för start redan nu. Skönt.

Kikade även i startlistan igår och såg att det är riktigt många snabbingar anmälda till morgondagens tävling. Hittade Emil Lindgren, Matthias Wengelin, Fredrik Edin, Lars Bleckur, Dennis Wahlqvist, Johan Landström, Mikael Flockhart, Daniel Brengdahl med flera. Så imorgon blir det troligtvis full sula från start och ett väldigt hårt lopp om man vill vara med i täten.
Kul!

Glöm inte bort att ni kan tävla och vinna en fristart till Cykelvasan genom att gissa min placering i Finnmarksturen!

Vädret för Finnmarksturen ser ut att bli toppen också med 20-24 grader och halvklart.

Jag har nu haft mina två vilodagar och igår så började det krypa i kroppen. Benen och skallen är återhämtade och känslan var att jag ville iväg och kötta. Ett bra riktigt bra tecken. Redan efter en vilodag så funderade jag faktiskt på om jag vilat två dagar, eftersom det kändes som om jag vilat så länge. Motivationen är det då inget fel på.

Det här med att kroppen åter är full av energi och att jag drack en Nocco med koffein i igår kväll var dock ingen höjdare. Somnade typ klockan fyra i natt och jag brukar ju annars aldrig ha några problem med att somna inom fem minuter från att jag går och lägger mig.
Tack och lov så gav Ronya mig sovmorgon idag, igen. Så det hann bli några timmars sömn i alla fall. Frida vaknade annars vid sju, så det hade ju kunnat bli riktigt jobbigt idag.

Igår hade vi familjen Westergren och herr Määttä över på Tacos +ANNAT, riktigt trevlig kväll och det är svårt att vara missnöjd med livet dagar som dessa.

Idag står väckningspass på schemat och jag är riktigt nyfiken på hur kroppen kommer att kännas. Det kan ju kännas pangpang och kanon redan idag men gör det inte det så vet jag ju att det kan vända till imorgon.
Har ju inför de två senaste tävlingarna kört en och samma väckningsrunda, men idag kör jag en lite kortare och snällare variant för att spara lite på ryggen som fortfarande gnäller.

Passa på att tagga till inför loppet med den officiella Finnmarksturen-låten, Trampa på:


Bild från i fjol, foto: Jeppman.com:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar