Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-08-27

Fram och tillbaka

Hej cykelvänner!

I morse så skrev jag ju om att jag skulle köra Skuggarvstempot eftersom det inte skulle regna på förmiddagen. På väg till barnens skola så började det plötsligt ösregna?!
Fick ju lust att ställa in hela dagen där och då.

När jag lämnat barnen på skolan så åkte jag direkt till mitt utlämningsställe för paket och hämtade en ny telefon från min samarbetspartner Sony. Plötsligt så blev det åtminstone sol i sinnet!
Sony Xperia Z3+, Sonys nuvarande flaggskepp bland mobiltelefoner.

Med ny mobil så blev ju plötsligt vädret bättre också. När asfalten börjat torka upp så begav jag mig ut. Kul att ta bilder med en bättre mobilkamera!

Körde Skuggarvstempot. Tyckte först att det gick skitbra och jag kände mig stark. Kanske kände jag mig lite för bra och tog i för mycket, för i backarna från Sundborn så tappade jag plötsligt nästan allt. Vägen var för övrigt avstängd men jag chansade på att jag skulle kunna ta mig förbi det eventuella vägarbetet med cykel.
Det visade sig vara ett halvmeter djupt dike rakt över vägen och där i så gick två vägarbetare med varsin padda och plattade sand. Gjorde en graciös CX-manöver och hoppade av cykeln, sprang mellan arbetarna och hoppade upp ur diket och upp i sadeln igen. Tror det ändå blev spiken i kistan för dagens insats. Totalt blev jag 52 sekunder sämre än i måndags och det var väl inget höjdarresultat direkt...


Hade ändå lite tur med vädret för när barnen kommit hem från skolan så ramlade himlen ner i ett åskoväder.

Kvällen spenderades på ridskolan med Ebbah och Frida. Idag fick Ebbah rida på egen hand (utan att jag höll i något grimskaft!).

Ja, det där var väl min dag det. Nu är det snart godnatt, vi hörs imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar