Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-08-03

Crossdistansrundan på MTB

Hej vänner!

Igår kväll blev det ett varv runt crossdistansrundan. Den rundan började en gång i tiden som en distansrunda på cross och blev sedan mitt lopp som inte är något lopp men som ändå är som ett lopp. Hittade på denna något år innan Cykelvasans födelse som ett svar på Långloppscupens allt enklare banor. Om motionärerna vill åka lätt och snabbt så gör något riktigt lätt då, tänkte jag och skissade ihop denna bana.

Christian, Daniel och Hendrik var dagens cykelsällskap och vi möttes vid gruvan. Jag testade en ny variant på starten. Blev väl inte någon tiopoängare, men alltid kul att testa lite nytt. Christian var bara med oss en timme idag. Efter ungefär en och en halv timme så mötte vi upp Jens som åkte cross. Efter ungefär två och en halv timme så tackade Daniel och Hendrik för sig och efter tre och en halv timme så skiljdes även Jens och min väg åt. Slutet fick jag alltså åka ensam, men det gick ju bra det med. 

Hade ont i benen mest hela tiden igår, det är liksom jobbigt att cykla men det går bra ändå. Aldrig nära att gå i väggen eller så men det är liksom jobbigt för benen. Lite vila på det här sedan så kommer nog komaformen som ett paket på posten.

Men inte idag, för idag ska jag köra långa tröskelintervaller med Jens. Fick för övrigt hem ett par Garmin Vector 2-pedaler idag som jag ser fram emot att testa också:

Här kommer några bilder som jag tog igår. Filmade lite också, så det kan komma rörliga bilder sent ikväll eller imorgon. Prenumerera bara på min Youtube-kanal så hänger du enkelt med i mitt video-flöde.

Rundan blev såhär igår och jag cyklade ca: 20 minuter före och 10 minuter efter också:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar