Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-06-24

Resultat Tempo-SM Garmin 20 & 25, Kessiakoffs bok +ANNAT

Hej!

Enligt Johan Nystrand på Twitter så blev detta topp-3 på damernas tempo på Sollerön nu i kväll:
1. Emma Johansson
2. Sara Mustonen
3. Hanna Nilsson
Enligt Mikael Nystrand på Twitter så blev topp-3 i herrjuniorernas tempo följande:
1. Gustav Andersson
2. Felix Nisell
3. Erik Sandersson
Fullständiga resultat hittar ni så småningom här: http://www.solleroif.se/solleroloppet/resultat/ Använd gärna hashtag #CykelSM när ni lägger ut information eller bilder från landsvägs-SM, så kan vi andra också få ta del av det.

Garmin har idag presenterat två stycken nya cykeldatorer i miniformat (endast 25 gram!). Edge 20 och Edge 25 heter dom och med sina 4x4.2 cm ska det vara dom minsta cykeldatorerna med GPS som finns. Edge 20 registrerar tid, distans, fart, total stigning och position. Edge 25 har dessutom stöd för ANT+ och du kan få fram pulsdata, kadens och hastighet, om du har sådana sensorer. Med Edge 25 kan du även synka din data mot Garmin Connect i mobilen och kan sända ut träningen live med hjälp av LiveTrack. 1299:- och 1699:- beräknas dom kosta och ska finnas tillgängliga från juli.

Garmin är ju en samarbetspartner som jag har så därför delar jag gärna sådan här information som kan vara relevant för er. Ett av få nyhetsbrev som jag prenumererar på. Får ju mängder av frågor från er läsare kring produkter och varumärken som jag använder mig av, så jag försöker hålla mig uppdaterad så att jag kan ge er svar.

Fredrik Kessiakoff kommer ut med en bok, Mitt Eget Race. Boksläpp den 5:e juli, mer info om boken hittar ni här: http://volante.se/bocker/mitt-eget-race/

Jonas på 30K har lånat ut sitt Zipp-hjul till mig så att jag ska bli lite mindre långsam imorgon. Stort tack! Idag har jag även fått lära mig hur växelreglagen fungerar till tempocyklar. Jag plockade nämligen bort dom igår för att korta ner styret. Monterade tillbaka dom och sedan så hade jag bara sju lägen istället för 11 för bakväxeln... Men nu är det fixat! Tror det bara är lite styrlinda och luft i bakdäcket som saknas nu.

I morse körde jag ett väckningspass. Eller skulle köra ett väckningspass. Men herrejävlar vad uselt det kändes. Stressad och före frukost var väl bidragande faktorer till katastrofen och det blev bara typ 25 minuter kattskit av alltihopa. Hade lust att sluta cykla efter det passet. Kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar