Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-06-21

Resultat och bilder Velodrom GP 2015

Vi börjar väl med det viktigaste först, resultat Velodrom GP 2015:
Damer:
1. Jenny Rissveds
2. Frida Knutsson
3. Emma Ahlstrand
4. Ida Jansson
5. Julia Karlsson
6. Moa Johansson
7. Antonia Gröndahl
8. Susanne Nystrand

Herrar:
1. Ove Nilsson
2. Niklas Hägglund
3. Ludvig Bengtsson
4. David Eriksson
5. Henrik Jansson
6. Rasmus Mikiver
7. Johan Landström
8. Erik Wallén
9. Magnus Andersson
10. Magnus Darvell
11. Martin Gotting
12. Fredrik Jakobsson
13. Max Wiklund-Hellstadius
14. Erik Johansson
15. Johan Nystrand
16. Marcus Johansson
17. Victor Rundh
18. Preben Larsen
19. Jakob Södergrann
20. Tobias Andersson
21. Henrik Öijer
22. Oskar Recina
23. Daniel Brengdahl
24. Marcus Jansson

Ja, ni såg rätt. Jag tog mig runt! Hamnade i en andraklunga som först var ganska stor och sedan föll några av bakåt och några föll bara. Vi minskade ner gruppen till vi var sex man på slutet. Jag hade inga problem att åka med, men varje gång jag fick vind på näsan så tog det stopp. Inget pangpang fortfarande. Men jag är nöjd ändå med att bara ta mig runt. Så ont i benen som jag hade igår och med den form jag visat upp.
Trion som gjorde upp om placeringarna 3-5.

Jenny Rissveds och Frida Knutsson.

Kampen om placeringarna 6-8.

Jenny och Frida varvade placeringarna 6-8 på slutet men de fick ändå fortsätta.

Jenny vann damernas tävling ganska enkelt och var väl ungefär så här nöjd med det.

Följande herr-bilder har Soja Cycling tagit genom Erik Jannesson:

Tobias Gillberg dokumenterade mig före, efter och innan start:

Garmin-data, inklusive masterstarten på ett varv:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar