Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-06-10

Förmiddagsblogg

Hej vänner!

Idag åkte Ronya med barnen till skolan, så jag och Frida fick en lite lugnare start på dagen. Ronya ska vara hela dagen med Ebbah för att se lite hur hon har det i skolan å så. Frida har precis fått gröt och sover nu en stund, så jag har lite tid till ett blogginlägg. Det blir lite blandat om cykel, i vanlig ordning.

Konstaterade igår att jag har haft 1087 unika besökare på bloggen under maj månad. Per dag! Det är väl ungefär lika många som hela startfältet i Lida Loop och när man såg hur många dom var så är det ju svårt att ta in att så många vill läsa det jag skriver. Varje dag! Stort tack till alla er som återkommer till bloggen varje dag och välkommen hit, ni som är nya.

Inlägget jag skrev igår om att jag ska vara med på årets rekordförsök på Vätternrundan blev ju ett ovanligt populärt inlägg. Det har delats på Facebook nästan 100 gånger och bloggen fick jättemånga besökare på morgonen. Det verkar helt klart vara något som ni var intresserade av.
För att vi som är med i rekordgruppen ska hållas uppdaterade så har vi en hemlig grupp på Facebook där Thomas "Gotland" Lövkvist har dragit det taktiska upplägget. Upplägget verkar genomtänkt och bra, allt jag saknar är väl en möjlighet att tömma blåsan då vi planerar två stopp som vardera ska ta 30 sekunder. Tror jag behöver ca: minuten på mig för kisspaus. Får väl antingen träna på att kissa i farten fram till på lördag, eller så får jag stanna, kissa och köra ikapp gruppen på lördag. Eller inte. Det där löser sig nog.
Hela gruppen har också presenterats med namn och vi är 28 stycken där ungefär 15 av dom kan gå in topp-10 på tempo-SM. Sedan är det några fysiska fenomen utöver det samt några som har kopplingar till gruppen på ett eller annat vis. Som jag, som åker Bianchi och därför givetvis åker med Team Tre Berg - Bianchi.
I gruppen så har också Alexander Gingsjö, den svenske mästaren på tempo informerat om att 55-klingan är redo...
Ja, ni hör ju. Det där lär bli en jäkla fest. Har börjat kolla väderprognosen nu och det ser ju faktiskt riktigt bra ut. 15-20 grader, mestadels moln och en svag vind. Hoppas vädret blir så, då lär det gå undan.
Angående min förkylning så kändes det bättre igår. Ingen feber, inget halsont och ingen huvudvärk. Bara hes och snorig. Tänkte att jag kanske skulle kunna vara helt frisk idag men det är ungefär samma lika som igår. Kanske imorgon?

UCI har släppt ett kort sammandrag från damernas världscup i Philadelphia, USA:


Emma Johansson tog igår sin första seger för säsongen när hon vann Durango-Durango Emakumeen Saria, mer om det kan ni läsa här.

Fredrik Ludvigsson verkar vara på väg tillbaka till en bättre form igen och är med i startlistan till söndagens Rund um Köln. Kika på den och andra fakta kring tävlingen här. Hoppas verkligen att kroppen håller för honom nu så att han kan få lite kontinuitet i tränandet och tävlandet.

Igår anmälde jag mig till följande race:
Solleröloppet 19:e juni, Sollerön
Soldvarvi 20:e juni, Sollerön
Velodromen GP 21:a juni, Falun
Tempo-SM 25:e juni, Sollerön
Linje-SM 28:e juni, Sollerön
Ett upplägg som borde passa mig ganska så bra och det ska bli kul att få tävla intensivt på "hemmaplan" här i Dalarna. Fem lopp på tio dagar tillhör ju inte vanligheterna för mig, men jag vet att min kropp brukar svara bra på att köra både hårt och mycket så jag hoppas att det ger en liten kick i formen till det avslutande linjeloppet på landsvägs-SM som ju i år går på Sollerön. Mer om Solleröloppet, Soldvarvi och landsvägs-SM kan ni läsa här.
Allt som återstår för mig nu, förutom att bli frisk, är väl att styra upp det här med tempocykel. Jag har ju tempohjälm, tempodräkt och skoöverdrag. Tänkte väl att resten kanske löser sig...

Har fått lite mer bilder från Lida Loop som jag kan dela med mig av. Den nedan har Eva Önnemar tagit och visar Gustav Larsson som går ut på sista loopen, Fredrik Berg som kommer från tekniska zonen misstänker jag och så jag då. Som tappat lite och inte orkar ansluta igen.

Peter Karlsson har lagt ut ett galleri med 259 bilder och dom hittar ni här. Bland annat denna:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar