Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-06-13

Dags för rekordförsök på Vätternrundan

Hej vänner!¨

Igår var det skolavslutning för barnen och efter en stund på stan så testade jag att cykla i 35 minuter och det fungerade bra. Efter en dusch så krafsade jag ihop min Vättern-packning och rullade iväg 30 minuter senare.
Förjäkla fint väder igår. 25-26 grader varmt och första passet i år utan arm- och benvärmare.

Nere i Motala så var det pastabuffé och cykelsnack i VIP-loungen med Bianchi-gänget.

Efter middagen så gick jag en sväng förbi starten och passade också på att ta ett varv på mässan.

Nu på morgonen så har Skip varit hit och blandat flaskor. 210 stycken närmare bestämt.

27065 är mitt nummer idag om ni vill följa mig. Vi startar klockan 12 och målet för gruppen är att slå 6.37.09.

Tidplanen vi satt är för att fixa 6:30, men då är baktanken att vi ska ha lite marginal till rekordet för man vet ju aldrig riktigt vad som händer under resans gång.

Planen är att vi delar upp gänget i tre "motorer" där varje tredjedel står för lagtempokörningen i 30 minuter vardera innan nästa motor tar vid.

Så här ser Team Bianchi ut idag:
Niklas Gustafsson Team Tre Berg
Lars Svalin TEC
Peter Carlsson CK Bure
Jakob Södergrann CK Hymer
Lucas Eriksson Team Tre Berg
Markus Fåglum K Team Tre Berg
Gustav Höög Team Tre Berg
Kim Magnusson Team Tre Berg
Alexander Gingsjö Team Tre Berg
Mikael Sarsgard CK Parr
Christopher Stevensson Motala AIF
Marcus Juneholt AC Tierp
Edvard Wendelin CK Valhall
Patrik Morén Södertälje CK
Alexander Fåglum K Team Tre Berg
Alexander Wetterhall Team Tre Berg
Johan Landström Motala AIF
Rasmus Mikiver CK Hymer
Henrik Öijer Falu CK
Fredrik Jansberger Team Tre Berg
Kristian Wejshag Team Tre Berg
Ludvig Bengtsson Team Tre Berg
Joakim Åleheim Cykologen CK
Petter Sandelin Falköpings CK
Håkan Oldin Team Tre Berg
Oskar Svärd Team Coop
Andreas Carlsson Falköpings CK

Inga duvungar där inte. Det ska bli sjukt kul att få starta med det här gänget, förhoppningsvis kan jag vara med och bidra också. Vis av tidigare rundor så tror jag dock att det kanske är max ett tiotal kvar och arbetar sista halvan. Men vi får se hur det går. Det är ju ett väldigt jämnstarkt gäng och det är en fördel. Vädret är också bra med lagom varmt och inte så blåsigt.

Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar