Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-05-31

Långloppsbakis

Hej!

Idag har jag varit ett vandrande lik. Klen, skakis, illamående, trött och allmänt hängig. Hoppas det bara är för att jag tog i så förbannat igår och att jag inte håller på att bli sjuk på riktigt.
Foto: Louise Rundqvist

Dagen började med firande av modern i huset och sedan så har det mestadels varit en städdag. Hann kolla en hel del på MTB-världscupen också och det är ju imponerande intensitet på dom där tävlingarna alltså.

Såg på Långloppscupens hemsida att jag nu tack vare min 11:e placering igår också ligger 11:a totalt i cupen. Har precis anmält mig till Lida Loop där det är 40 anmälda i herrelitklassen. Att jämföras med Långa Lugnets tokstarka elitfält på 63 gubbar. Ovanligt bra elitbredd på Långa Lugnet faktiskt.

Ofantligt klent med bilder från Långa Lugnet dock. Har hittat några: här, här och här.

Här kan ni läsa ett par tidningsartiklar från helgens MTB-race:
Långa Lugnet: http://www.dt.se/sport/cykel/mastaren-hon-kan-bli-bast-i-varlden
Jenny Rissveds andra världscupseger i år: http://www.dt.se/sport/cykel/ny-succe-men-rissveds-blickar-framat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar