Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-04-11

Testing testing

Kollar så att kameran sitter rakt.

Igår när jag filmade min träning så räckte batteriet i lite drygt en och en halv timme. Det ska räcka i tre timmar enligt specifikationen. Men då har jag haft en massa batterislukande system igång på kameran också. Sånt som inte behövs om man har en Edge 810 som registrerar allt jag behöver. Så idag har jag stängt av allt sånt och ska nu testa att filma och se hur långt batteriet räcker denna gång.

Vore ju grymt om man kunde filma hela tävlingar med den känner jag. Har iofs möjlighet att koppla den till externa batterier också om det nu fungerar. Köpte ju en sådan grej när jag skulle cykla runt Dalarna och ville hålla liv i min GPS i ett dygn.
Någonstans har jag hört att det är förbjudet med kamera på tävling, men kan inte hitta det nu i några svenska regler i alla fall. Hittar bara att man inte får ha det i downhill under kval och final annat än om det är för TV-produktion. Så står det inget om det så antar jag att det är tillåtet!?

Nä, nu ska jag fortsätta att njuta av livet medans den där kameran filmar till batteriet dör. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar