Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-04-26

Pisspass

Ett ganska enkelt recept på att få till ett dåligt träningspass:
Dag 1. Kör ett sex timmar långt pass med lite tryck i åkningen. Spela sedan innebandy en timme.
Dag 2. Ta en vilodag och låt eländet gro in i benen.
Dag 3. Försök cykla snabbt.

Krydda med ingen som helst plan:

Alltså! Visste inte riktigt vad jag skulle ta mig till nu på kvällen när det blev tid för mig att cykla. Landsväg visste jag. Att jag ville köra hårt visste jag (hade inte tid att cykla långt, hade givetvis annars gjort just det). Precis innan jag rullade iväg så bestämde jag mig för Lugnet.

En STRAVA-attack i Sjulsarvsbacken vore väl skoj!?
Kom dit, snön var borta och jag köttade på. Hårt. För hårt. Mycket för hårt. Blev helt totalstum och vägen var avgrävd på ett par ställen med en massa grus överallt på slutet. Tog mig knappt upp. Så jäkla stum. Benen kändes dubbelt så stora som normalt pga stumhet. Mitt pers är 1.27 och jag släpade mig upp på 1.48.

Trampade ur så mycket syra jag bara kunde men den syrachocken jag fick var inte att leka med. När jag lallat klart så körde jag på uppför Hällavägen, den mot Skuggarvet till toppen. Det gick på 4.58, precis som senast jag körde där. Ändå okej, borde kanske ha börjat med den för att "värma upp" lite. Det känns som om det finns mycket att hämta i den backen.

Körde sedan en tredje backe på Lugnet: Högbobacken. Pers på 4.29, kom upp på 4.44. Firade inte.

Kände mig riktigt stum, klen och osprättig idag. Trött, irriterad och sur. Kul cykling! Cyklade en sväng förbi Krondiket och Lilltorpet efteråt men var mest tröttsur i stumbenen så det var nästan svårt att njuta av kvällssolen. Skulle behöva träna mer med sällskap känner jag. Gärna sällskap som är lite bättre än mig. Och sällskap som är lite sämre än mig. Och sällskap som gillar att ta bilder också. Bilder är ju kul och en bra bild kan rädda ett dåligt pass. Jag gillar ju att ta bilder.

Eder bloggtomte i "Marcus Ljungqvist backe". Så heter den om ni kollar STRAVA i alla fall. Det sägs att Marcus tränade en del här förr. Hans barndomskvarter, så det känns ju rimligt. Här har det tävlats Sverigecup på landsväg också, på den tiden som det arrangerades betydligt fler tävlingar än det gör nu för tiden.

Surar fram längs krondiket, som gett namn åt kvarteret jag nyss passerade.

Rubriken på blogginlägget blev ju "Pisspass". Varje dag som jag tagit bilder så skapar jag en mapp för dom bilderna på datorn och just dagens mapp heter "150426 pisspass", så bloggrubriken fick bli detsamma. Egentligen så skulle jag väl vilja glömma känslan i benen från dagens pass. Men, jag ska istället plocka ett par russin ur denna ruttna kaka.
1. Benen förväntades kännas skit idag, skit är enligt planen. Går det enligt planen så går det bra.
2. I min STRAVA-attack i Sjulsarvsbacken så pressade jag ur mig 617 watt i en minut. Det är det högsta jag noterat för en minut, tidigare toppnotering: 614 watt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar