Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-04-09

Lycka är en liten skitstig

Hej på dig!

Nu på morgonen så har jag varit med barnen hos skolsköterskan för hälsokontroll och Filip fick en spruta också. Det gick ju fint till det där. När vi kom hem så tänkte jag passa på att kika hur terrängen såg ut på min tänkta XC-slinga, ni vet dom där 40 meterna mellan två stigar som jag ville binda ihop. Alternativen var ju att cykla i blåbärsris eller kanske att göra en stig på 40 meter. 
Gissa om jag blev en nöjd grabb när jag hittade en liten smal stigrackare som binder ihop mina andra stigar!? Den ser inte mycket ut för världen, men den finns där och det är bättre än att cykla genom högar med stenar och genom mossa och ris.
Börjar här. Den större stigen går vänster-höger i bild och den lilla rackarn som binder samman denna med den där ruggigt branta backen är den som går framåt i bild.

Stigen kommer hit (vi bor i det svarta huset).

Så där ja. Nu är jag ännu ett steg närmre att få ihop en schysst XC-slinga. Nu ska jag bara provåka den för att se om den blir bra och sedan vill jag rensa lite sly och kvistar som gör cyklandet besvärligt. Har därför kontaktat Länsstyrelsen för att ta reda på vem som äger marken så att jag kan fråga om jag får göra något där. Eventuellt så skulle jag vilja sätta några skyltar också. Typ "Start STRAVA-segment" och "Mål STRAVA-segment" samt några pilar för att visa var man ska svänga. Det finns andra skyltar i skogen för annan friluftsverksamhet, så det borde inte vara helt omöjligt.

Så att också DU kan komma hit och testa varvet någon gång.

Här kan du läsa om min XC-slinga på hemmaplan, steg 1.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar