Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-04-23

Långa Lugnet närmar sig

Hej vänner!

Nu är det bara drygt en månad kvar innan det är dags för Långloppscupens andra deltävling: Långa Lugnet. Långa Lugnet ligger givetvis mig varmt om hjärtat då det är min hemmatävling, men också för att den funnits med under i princip alla år som jag cyklat. Den 30:e maj går loppet och jag tycker att ni ska komma hit och cykla med mig då. Eller heja på mig, om ni inte ska cykla.
Jag kommer dessutom ha ansvar för en del av banan och se till så den är städad och uppmärkt, så ni lär tänka på mig och mitt slit när ni passerar där.

Om ni inte har anmält er, så passa på att göra det nu, det gör ni här: http://anmalan.raceweb.se/anmalan.asp?tavid=14

För att hänga med i nyhetsflödet inför Långa Lugnet så tycker jag att ni ska gilla/följa Långa Lugnets Facebook-sida.

Scandinavian Outdoor Games arrangeras samtidigt på Lugnet, passa på att kolla in deras övriga aktiviteter när ni ändå är i Falun. De har också producerat en film inför Långa Lugnet där banchef Stefan Carlsson pratar lite om banan:


Det blir mest förändringar på förstaslingan, då vi tidigare bara fått vara på en begränsad del av övningsområdet men nu har tillgång till hela. Detta betyder att vi kommer få bättre möjligheter att göra en trevligare inledning på loppet. Jag har också hört att man med största sannolikhet slopar masterstarten och att man istället låter cyklisterna gasa fullt från start och tar en annan väg ut från Lugnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar