Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-03-31

Vältränad på 24 minuter?

1:13 uppvärmning
10x1 minut med 1 minuts vila mellan varje hård minut.
3:31 nedvarvning

Alla dessa 24 minuter före frukost. Det visade sig nämligen att vi väldigt snart ska åka till Stockholm och jag ville hinna med en träning innan dess för att få ett pass även denna dag.
Skulle köra ett pass igår kväll också, men det gick åt helvete rent ut sagt. Är svag, klen och trött just nu. Det var också då som jag bestämde mig för att köra något denna morgon och strunta i effekt och annat. Bara borra ner huvudet och köra. Lättast blir ju då att köra korta intervaller där jag bara kan kötta utan att fundera så mycket, så det stod mellan spurter och ettor.

Fixade ettorna och med min målsättning att bara fixa ett pass så är jag dessutom nöjd. Skulle jag ha siktat på något rekord eller en effekt nära rekord så hade det antagligen blivit en besvikelse, men utgår man från sina förutsättningar så går det ju att vara nöjd ändå.
Så här såg jag ut igår när jag kört en fyra och sedan tog ett kort med hjälp av min cykeldator, som är synkad med min Garmin VIRB elite och kan därför användas som fjärrkontroll.

Nu laddar vi om för Sverige - Iran i kväll. Om ni ser matchen på TV så lovar jag att vinka!

4 kommentarer:

  1. Hade också ett skitpass i går. Sista försöket på kompiskampen slutade i en mindre kris när benen inte ville vara med på noterna. Tänker göra lite som dig i dag, bara köra utan tanke på effekt.
    Effektivt pass du fick till..en sånt man kan köra en lunchrast. Fast ettor och tillbaka på jobbet kan ju bli spännande;-)

    SvaraRadera
  2. Hur många % ligger du på när du kör en etta?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får jag svara 110? Det handlar om att ta i så mycket som jag orkar men ändå så att jag ska orka en minut, tio gånger.

      Radera
    2. Haha! Gött köttat :) Den bästa träningen är ju den som blir av. I den aspekten borde ju 24 min vara lika bra som 94.

      Radera