Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-03-02

Spurter, pendling och en populär tweet

I morse klockan 05:29 i cykelrummet: dags att väcka kroppen med lite spurter på testcykeln.

Yes, vänner!

Jag började dagen med att spurta tio gånger på testcykeln nere i källaren och sedan bytte jag om till utecyklarkostymen. Sex av tio spurter nådde över 1000 watt, en nådde 999, kanske inte så mycket pangpang men det är inte så lätt att explodera halv sex på morgonen. Högsta peak:en blev 1161 watt. Cyklade i motvind med spurtstumma ben till jobbet. Att bara transportcykla kan ju lätt bli ganska slött och inte så givande, så det är kul att variera det lite.
Motbacke och nysnö på väg upp mot Falukrossen.

På väg hem från jobbet så tryckte jag på lite i falukrossbacken. Fick dryga tre minuter köttning. Det gick nog inte snabbt och jag kände mig mest vinterslö, men jag tog i alla fall i.

På jobbet så ville jag visa en kollega en kul bild som jag sett i sociala medier i samband med skid-VM (någon som vet vem fotografen är?), passade sedan på att lägga ut den på Twitter och nu har den retweetats över 600 gånger. Tweeten och jag har också omnämnts i radion på P4 Jämtland. Helt galet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar