Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-03-23

Skönt, men ändå inte

Att cykla till och från jobbet = skönt
Att cykla bara för att cykla, utan mål annat än att ta mig fram = skönt
Att cykla i +1, snöblandat duggregn och motvind = inte så skönt

Det har varit 5-7 grader varmt idag på dagen och blåsigt mycket. Det är fortfarande runt fem grader varmt så den här snön är väl snart ett minne blott igen. Ska bli så gött. Jag längtar nu efter att köra Skuggarvstempot och att nöta lite skog igen. Känner bara att jag vill ut och kötta riktig cykel, har ju längtat så länge nu. Visst, ett träningsrace MTB har jag ju fått i mig men jag vill ha mer. Mer. Mer.

Jag har ju visat mig stark på testcykeln och jag vill givetvis se om det stämmer även ute på riktiga cyklarna. Skuggarvstempot brukar ju ge svar på tal. Men för att ta en riktigt bra tid där krävs också att vindarna är rätt, men det ska ju gå att ta en okej tid även med halvtaskiga vindar.

Jag längtar också efter att få tävla på riktigt igen. Tröttnar nog aldrig på det där. Det ska bli så kul att få plåga mig riktigt trött och se vad det räcker till. Allt känns bara så kul och motivationen är på topp för cykling.

Läste förresten (källa 1, källa 2 ) att det var så många svenskor till start på en cykeltävling nere på kontinenten att speakern börjat prata svenska. Inte mindre än 14 svenskor till start, imponerande utlandssatsningar av svenska dameliten!

Håller på att kika på lätta hjul för 29" för att bli ännu snabbare i skogen. Har ni tips? Vill köra vanliga däck med tätningsvätska, så inga tubhjul. Helst inte över 1400 gram och absolut inte över 1500.

3 kommentarer:

  1. Hellöre har byggt ett par hjul väger 1,28kg till mig. Fälg ryde nav bak dt fram extralight

    //Tommy H

    SvaraRadera
  2. ZTR Crest fälgar och Extralite nav är en erkänd lätt kombination. Om du har pengar att lägga så är väl NoTubes Valor ett alternativ också.
    http://r2-bike.com/Laufradsatz-29-Extralite-HyperHubs-NoTubes-ZTR-Crest-1330g_1
    http://r2-bike.com/NoTubes-Wheelset-29-Stans-330-TI-NoTubes-ZTR-Valor-29-from-1310g

    SvaraRadera
  3. Denna sida är bra för att få en riktning i vikt kontra pris. Alla kombinationer och tillverkare är inte representerade men man får ett hum iallafall.
    http://r2-bike.com/by-weight_1

    SvaraRadera