Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-03-20

Norrgården Inredning & Design

Norrgården Inredning & Design ligger vid Falu gruva, precis i anslutning till parkeringen.

Nu undrar ni kanske varför jag skriver ett inlägg om Norrgården Inredening & Design bland alla mina cykelinlägg med wattsiffror och bilder från källaren. Jo, det är nämligen så här att butiken fått nya ägare där den ena halvan av ägarparet blev fyra på landsvägs-VM 2005.
Det är alltså paret Ljungqvist som tagit över och det innebär att man kan snacka cykel där. Jag älskar att snacka cykel. Marcus Ljungqvist är nu säljrepresentant för Derby Cycle som bland annat har märkena Focus, Cervélo och Kalkhoff. I Marcus och Carinas butik så står nu därför ett antal cyklar bland övriga inredningsprodukter. Marcus är också cykeltränare på Dala Sports Academy här i Falun. Ett projekt hos Högskolan Dalarna som gör att man på ett bra vis kan kombinera studier och elitsatsning.

Som ni kanske förstår så snackade jag inte så mycket inredning utan mest cykel med Marcus. Han är ju från Falun och vi snackade cykelförsäljning, tävlingar, elitcykel och allt sådant där intressant. Både Marcus och jag har ett par egna klassiska träningsrundor som vi nog båda tycker skulle kunna vara fina tävlingar i en framtid.

Bland cyklarna så finner man bland annat en Rapha-Focus cross från 2014 till reducerat pris..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar