Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-03-27

Högkadenstjugor

Alltså allt som har med högkadens att göra blir ju per automatik extra jobbigt. Körde därför två tjugor idag med hög kadens. Kan ju vara bra att lära benen att trampa snabbt inför säsongen. Körde mina intervaller med ett snitt på 112 i kadens. Tänk då så lätt det kommer att kännas med typ 105 i kadens om jag skulle vänja mig vid 112. Inte nog med hög kadens, det blev ganska hög effekt också. Watt är ju annars lättare att få bra siffror på om man kör en mer optimal kadens. Vid hög kadens så blir inte tramptagen lika effektiva och därför svårare att hålla höga wattsiffror.
Andra intervallen där så grinade ju benen från i princip minut två. Vilken plåga! Skönt att ha det gjort och 2.7 kilos motstånd med 112 i kadens ger ju finfina 302.4 watt i snitt.

Direkt efteråt så duschade jag, åkte till ICA Slätta där jag handlade och satte mig sedan i bilen och återhämtade mig i väntan på att barnen skulle sluta skolan. Nu ska vi göra oss i ordning för att åka och se Leksand-Malmö!

Hela passet hittar ni här: https://connect.garmin.com/modern/activity/730261338

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar