Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-03-07

Distans med backintervaller

Det bästa av två världar, både cykla långt och ta i. Det blev fyra intervaller på totalt nästan 30 minuter under mitt fyra timmar och 12 minuter långa distanspass. Snabbt gick det också med 26.1 km/h på denna kuperade och blåsiga runda. Hade bra tryck i benen mest hela tiden vilket givetvis var tacksamt. Kul faktiskt att skicka på med intervall efter tre timmars cykling. Kul också att känna sådan skillnad i cykelåkningen mot hur det var för en dryg månad sedan.

Intervallerna: 
Baggbobacken
6:29, snittpuls 171
Risholn mot Norr Lindberg
7:37, snittpuls 170
Bodlindor till Torrberg
3:57, snittpuls 166
Helgbo till Rexbo
11:22, snittpuls 169
Baggbobacken.

Selfie vid postlådan på toppen.

Hittade lite barmark i Leksands kommun.

För er som alltid undrat; det här är vägen till Lycka!

Garmin-data från dagen:

När jag kom hem så ställde jag in digitalboxen på att spela in Strade Bianche på Eurosport 2 och drog på Ebbahs hockeyträning. Till min stora besvikelse kunde jag sedan konstatera att Eurosport valt att visa en repris på någon alpin tävling istället för Strade Bianche. För er som inte fick se loppet så är här sista 13 km:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar