Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-01-11

Snabb distans

Jimmy uppe i täten och kör en timmeslång förning. Pulsen låg vid fototillfället på 175 (for helvede!).

Efter ungefär en och en halv timme så vände Jens, Hanna och Oskar. Trots en snittpuls på 161 så tog jag en rövare om att det skulle kännas lite bättre senare, så jag hängde på Petter och Jimmy, dagens två starkingar.

Hade tänkt vara ute i fyra timmar och kom hem efter 4:00:46. Jimmy körde som ett moster första halvan, Petter var mest monster den andra halvan och på slutet var alla trötta. Med nästan två mil hem så flaggade jag för att benen var sopslut, så jag kanske skulle släppa rullen och låta Petter och Jimmy kötta vidare. Räddades väl lite av att deras hårda dragjobb gjort att även dem blivit slitna, så jag klarade mig kvar på rullen hela vägen hem.
Av dagens 101 kilometer så drog jag kanske 5. Trots detta så landade alltså snittpulsen på 155 (80,7% av max).

Ja, ni fatta ju. Ännu ett distanspass där jag är mer sämst än bäst. Dålig känsla, hög puls och väldigt ansträngd. Men det är väl bara att nöta, nöta och nöta lite till så löser väl det här sig. Tålamod, ni vet. En positiv sak är ju att jag hängde med hela passets fyra timmar trots att jag var på väg att släppa rullen redan efter en halvtimme.Kanske har nytta av det framöver.
Trots kyla (-8,4 i snitt), vind, backar och snö så blev det vinterns snabbaste distanspass med dubbdäck. 25,3 km/h mot tidigare toppnoteringen 24,6.

Inte helt platt idag. Backen efter 60 km är den från Rättvik upp mot Söderås. Monsterbacken där vid 30 km är backarna från Bjursås till Sörskog.

Garmin-data

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar