Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-01-28

Power-pendling

God morgon!

Man kanske skulle kunna vara lite fräck och kalla dagens pendling för mellanmjölkspendling också, men jag föredrar givetvis att kalla det för power-pendling. Ett pass som jag själv känner är underskattat och som jag vill köra oftare är ca: 2 timmar på ca: 85% av max där jag hela tiden försöker hålla mig över 83% och därmed tvingar mig själv att trycka på även utför och på andra partier där man annars tar det lite lugnare. 
Det tycker jag är ett bra pass i uppbyggnadsfasen mot till exempel långlopp. För att börja vänja kroppen vid ansträngning under längre tid så är detta med power-pendling en bra väg att gå inför vårens slakt.

Efter någon minuts "uppvärmning" så tog jag en varvtid på Garmin-klockan och körde på mer. Fick ihop en dryg timme med 163 i snittpuls vilket för mig motsvarar 84,9% av max. Bra start på dagen!

38 timmars rekommenderad återhämtningstid visar på hög ansträning. Några få procents ökad intensitet ger en markant ökad ansträngning för kroppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar