Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-01-28

Livet och cyklingen

Hej vänner!

Hemcyklingen gick i en lägre intensitet än morgonens jobbpendling. Lite lätt medvind och en temperatur runt nollan hjälpte mig hem snabbt ändå. Faktiskt vinterns snabbaste pass med dubbdäck. Januari är snart slut och jag ser ut att hamna någonstans kring dubbla träningsmängden jämfört med januari förra året. Den månaden var en katastrof, årets januari har varit så mycket bättre ur träningshänseende.

Vi letar för övrigt fortfarande bil. Frun och jag var överens om en som vi skulle köpa men efter att ha pratat med säljaren i ett par omgångar så får vi inget vidare bra intryck, tyvärr. Så efter att ha bestämt oss och haft fullt fokus på den bilen så blir det öppna ögon igen.

Mycket på jobbet, fortsatt. Igår kom jag hem halv nio på kvällen efter att ha haft ett kvällsmöte som var slut efter åtta. Idag tänkte jag därför kompensera familjen något genom att komma hem "tidigt". Landade väl här hemma någon gång kring kvart över sex. Då har jag inte heller haft tid att äta lunch idag. Hade väl tänkt äta, men kastades in i en utbildning med ungefär en kvarts varsel så där försvann min lunch. Ska nu försöka styra upp det här med att alltid komma hem sent genom att lägga in en egen bokning på fredagseftermiddagarna så att jag dels inte kan bokas på annat då och dels får en påminnelse om att åka hem för fan.
Inget ont om mitt jobb, jag gillar verkligen det jag gör. Men det är ganska mycket under ganska långa perioder, kontoret ligger inte ett stenkast bort och familjen är stor och aktiv. Dessutom så tycker jag ju om att engagera mig i saker som jag sysslar med. Gäller så väl fritid som jobb.

Ja, det var väl lite om livet det.

Powerbar Norge postade min bild på sitt Instagram-konto igår, känns givetvis väldigt skoj:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar