Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-01-06

Istället för bortamatch

Vi var ju på väg till hockey tidigare idag. Ebbah, Filip som skulle spela och jag. Ludvika var målet för dagens bortamatch och Filip var grymt taggad på att försöka göra sitt första mål för säsongen. När vi kommit söder om Borlänge så börjar bilen först låta liite annorlunda. Sådär så att man hör att något inte är som det brukar, utan att givetvis veta vad det är. Vi passerar en korsning där bilen framför ska svänga så vi tar det därför lugnt, men när jag ska gasa på igen efter korsningen så saknas det kräm. Avsaknad av kräm övergår snabbt i någon slags kraftförlust så jag kopplar väl ur i ett försök att nå nästa korsning. Inser att det är kört och stannar vid sidan av vägen innan det blev ett körfält på denna 2-1-väg.
Skoj!

Börjar med att ringa ett par föräldrar till andra hockeyspelare och får tag på en som vänder runt för att hämta upp Filip. Ebbah och jag stannar med Bin Saaben. Ringer försäkringsbolaget som säger att bärgaren kommer om 5-60 minuter. 20 minuter senare så ringer bärgar'n upp och säger att han är på plats om 35-40 minuter...

Ebbah och jag gjorde därför det enda rätta, lämnade bilen, kröp under viltstängslet och promenerade på den intilliggande åkern.
Ebbah på en åker.

Bärgar'n kom, försökte ladda batteriet för att starta bilen men fick ge sig. Den ville inte igång, helt enkelt.
Tack och hej, leverpastej!

Allt var inte bara jämmer och elände, Falu IF vann över Ludvika med 16-6 och grabben blev tremålsskytt!

1 kommentar:

  1. Jag gissar på tändkasetten eller vevaxelgivare som trolig felorsak på saaben. Lycka till med bilen!

    SvaraRadera