Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2015-01-20

Från klarhet till klarhet

Med blicken framåt.

Det gick ju bra det där! Kompiskampade ju igår kväll med sikte på att höja mig ungefär 10 watt men lyckades väl höja mig med inte mindre än 16 watt. Fick nämligen ihop 316.8 watt på mina 20 minuter all-in.

Å vet ni? Det kändes som om jag inte riktigt gav allt heller.

Så himla gött efter lång tid med mycket tålamod och lite utveckling att det börjar röra på sig igen. Snart går vi in i februari och nu står det inte på innan vi står där med nummerlapp på igen. Jag är taggad för en bra vår!

Kompiskampens siffror:
26 November 291.4 watt, 71.4 kilo
23 December 300.8 watt, 72 kilo
19 Januari 316.8 watt, 70.2 kilo

Uppgraderingen av Vector-pedalerna var ju skitkul och jag kan nu bland annat se att under min tjuga så hade jag 91% rundtrampseffektivitet i vänster ben och 93% i höger. Säger egentligen inte mycket eftersom jag inte har någon att jämföra mig med och bara har kört två pass med uppdateringen. Men det känns som hög effektivitet ändå. Ska bli kul att samla in mer data att kunna jämföra lite med.

Garmins Cycling Dynamics ska jag återkomma till i ett eget inlägg, här kan ni i alla fall studera gårdagens Kompiskamp #3.

5 kommentarer:

  1. Med en nyfödd kan man inte annat än att vila sig i form. Är själv där, fick en ny den 2:a januari.

    SvaraRadera
    Svar
    1. koppla testcykeln till vaggan så sover den lille gott. Ljudet är bra sövande det oxå! ;)

      Radera
  2. Grymt! Effektivitet och pedal smoothness är dock inte nya parametrar. Dom har funnits där nästan från början :) /Besserschmitter

    SvaraRadera
  3. Härligt! Grattis! :)

    SvaraRadera