Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-12-02

Lucka 2: Hackmora Weekend

Idag är det "min" skidklubb som bidrar med julklappar till er läsare. Jag gick med i Sågmyra SK hösten 2009 i samband med Hackmora Bergslopp samt inför Vasaloppet 2010 och har alltid gillat Sågmyra så det kändes som det självklara valet när jag skulle välja klubbadress. I Sågmyra SK så har man arrangerat löptävlingen Hackmora Bergslopp sedan 1992 och sedan 2012 så har man också arrangerat en MTB-tävling (Hackmora MTB-Uphill) med målgång uppe på Hackmora klack. Jag var faktiskt med och agerade lite bollplank åt Sågmyra SK gällande MTB-tävlingen under dom första två åren. Hur som helst, dessa två tävlingar bildar tillsammans Hackmora Weekend.

Hackmora Bergslopp mäter 2.9 km men låt inte den korta distansen lura er, det är nästan bara uppför och tävlingen är härligt svinjobbig! Folk ligger ner av utmattning uppe på klacken efter avslutat lopp. Hackmora MTB-Uphill är 8 km lång med avslutning på den 2.9 km långa backen upp till Hackmora klack. Tävlingarna är korta nog för motionärer och tuff nog för eliten vilket gör det till en mycket uppskattad tävling.
2013 så blev jag tvåa i Sågmyra SK's tävling Hackmora MTB-Uphill.

2009 sprang jag Hackmora Bergslopp för första gången och slet mig upp på en 24:e plats i det 51 man starka fältet. Året efter sprang jag också och noterade då 189 i snittpuls...

Det ni tävlar om idag är:
2 personer vinner fristart i Hackmora Bergslopp
2 personer vinner fristart i Hackmora MTB-Uphill
Ange i ditt tävlingsbidrag vilken av tävlingarna som du helst kör.

Dagens frågor följer nedan, du skickar in ditt svar till henrikoijer@gmail.com och glöm inte att ange din hemadress:
1. Vilken tid hade jag på Hackmora Bergslopps 2.9 kilometer år 2009?
2. Hur många höjdmeters skillnad är det mellan startplats och målplats i Hackmoras lopp?
3. Vilket är det gällande banrekordet på Hackmora Bergslopp?

Bästa stället för att leta efter svaren är hos Sågmyra SK.

Regler och villkor för denna tävling:
Glöm inte att ange din adress när du svarat, så att vi kan skicka din vinst.
Varje dag från första december till och med den 24:e december kommer en tävling där vinnare utses och offentliggörs dagen efter. Om jag har fått förhinder så förbehåller jag mig rätten att skjuta fram offentliggörandet.
Man får bara skicka in ett tävlingsbidrag/tävlingsdag och svaren skickas till henrikoijer@gmail.com
Tävlingen är öppen till 23:59 under tävlingsdagen, alla svar som kommer in efter den tidpunkten ogillas.
Vinnaren betalar eventuell vinstskatt.
Din e-postadress kommer att sparas av mig och kan sedan användas av mig för utskick gällande projekt jag gör eller information angående bloggen. Din e-postadress kommer inte lämnas vidare till någon annan.