Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-12-30

86 km i mörkret

Enviken, eller Rönndalen som det heter om du frågar de som bor där.

Cockpit.

Igår fick jag ihop 86 kilometer i mörkret. Tuggade på och gjorde jobbet bara. Tempen låg på behagliga -12.8 grader och avslutningen på det här Rapha Festive 500 blir ju i rena rama sommarvärmen. Har 102,1 kilometer kvar på utmaningen nu och två dagar på mig att fixa det. Ska ju gå ganska lätt om inget händer. Tänker mig att avsluta med den klassiska Norr Lindberg-rundan, också kallad Väggen-rundan av Team Kalas. En fin runda om än något kuperad egentligen för den här kilometerjakten. Benen är lite slitna nu och pulsen på gårdagens pass var betydligt lägre än tidigare. Blodvolymen lär ju ha höjts med all träning också.

Långrundan i förrgår gjorde för övrigt att jag passerade 365 timmar för 2014. Ett gammalt mål jag har med "en timme om dagen" ger ju 365 timmar per år. Under 2013 fick jag ihop nästan 405 timmar och hade väl tänkt öka den mängden en del under 2014, så jag är inte riktigt nöjd. Det började ju redan i januari som blev en katastrofmånad, sedan försökte jag hämta mig under våren och hade en ganska bra sommar. Nu på senhösten så har jag ju haft mina sjukveckor också vilket påverkar. Nya tag under ett motiverat 2015.

Garmin-data:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar