Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-11-10

Köpte väl ännu en billig baklampa

Baklama LED Asaklitt

Idag var jag in på Clas Ohlson i annat ärende och sprang då förbi cykelhyllorna och köpte mig en baklampa. Kände att jag hellre har en lampa, vilken som helst, än att jag ska vänta på att jag ska få tummen ur och köpa någon lyxlampa. Den var billig (69:-) och jag gillade att den hade dioder som även pekade mot sidorna. Av någon anledning så brukar lampfästen och även lampor skramla sönder på mina vinterhojar, så det ska bli intressant att se hur länge den här håller. Kan i alla fall konstatera att billiga diodlampor nu lyser betydligt bättre än billiga diodlampor lyste för något år sedan. 
Kommer inte känna samma oro för att bli ihjälkörd bakifrån nu, som jag gjort hittills denna höst med min lilla snikdiod. Eftersom jag är vuxen och har ett annat säkerhetstänk nu än jag hade som ung så kör jag ju gärna med dubbla lampor, för det är allt annat än skoj när en lampa slutar fungera mitt ute på en tur.

Jag lovar att återkomma med rapport om den fungerar bra eller skit. Hör ni inget så lär den väl fungera som den ska... 

3 kommentarer:

  1. Jag köpte en likadan baklampa.Den lyser bra och så men,vid flera tillfällen så har glaset hoppat av.Närmare bestämt 3 gånger har det ramlat av vid gupp och dylikt.Glaset har ju inte någon skruv tyvärr,då hade det inte varit några problem.

    SvaraRadera
  2. Jag köpte en likadan baklampa.Den lyser bra och så men,vid flera tillfällen så har glaset hoppat av.Närmare bestämt 3 gånger har det ramlat av vid gupp och dylikt.Glaset har ju inte någon skruv tyvärr,då hade det inte varit några problem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, trist. Lite superlim kanske gör susen?

      Radera