Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-11-25

Äntligen ett stort misslyckande igen!

Tänkte köra Kompiskampen, 20 minuter all in. Tyvärr och givetvis så var känslan inledningsvis så mycket bättre än kapaciteten. Hade tänkt försökt hålla 300 watt, fattar inte riktigt varför jag då öppnade på 313 watt!?!? Hur som helst så var jag helt sprängd och gråtfärdig efter 8:01 då jag stängde av cykeldatorn. Då hade jag redan gett upp en gång på slutet innan jag fortsatte igen. Ska göra ett nytt försök, kanske redan i kväll. Skam den som ger sig och nu har jag i alla fall cyklat igen!

En efterlängtad pulskurva:
3.2 kp och 98 i kadens ger 313 snittwatt på Monarken (Garmin Vector gav 321 watt). Snittpuls 175 och max 186, av totala max 192.

4 kommentarer:

  1. Har dom andra verkligen kört 100 kadens?

    SvaraRadera
  2. För de som inte har wattmätare blir det även en liten matematikövning att få ihop sin snitteffekt. Ser fram emot smartare och starkare svenska cyklister nästa år ;)

    SvaraRadera
  3. Man tävlar ju ändå alltid mot själv?

    SvaraRadera
  4. Johan, är det möjligt att räkna ut snitteffekten menar du, om man inte har wattmätare?

    SvaraRadera