Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-09-29

Mörkercykling, rena rama mörkret

Hej vänner!

Nu sitter jag på en buss med slutdestination Vansbro. Ska hälsa på Monark Exercise AB och prata om det som varit och det som komma skall. Monark har ju även varumärket Bianchi Sverige under sina vingar. Det var väldigt länge sedan jag var dit, så det ska bli kul att få träffa dom igen. Kanske kika på lite 2015-prylar men givetvis mest prata strunt. Om ni har något ni vill veta mer av kring Bianchi eller Monark 2015 så lämna en kommentar så ska jag se vad jag kan göra åt saken.


Igår kväll cyklade jag. I mörkret. Alltså det här med att cykla i mörker är ju inte jätteskoj, tycker jag. Jag gillar ju synintryck och själva outdoor-upplevelsen. Alla intryck man får under mörkercyklingen kommer ju mer eller mindre från sitt eget huvud och det kan ju vara rätt skrämmande... Ska jag se något positivt i det där så är det väl att man hinner tänka klart på en del och slipper avbrytas av en massa synintryck som skall bearbetas. Jag körde mestadels grusvägar och fick väl ihop två och en halv timme. Planen från början var att försöka köra drygt fyra timmar men det kom annat i vägen så jag kom ut väldigt sent.
Själva cyklingen i sig gick bra, benen kändes fina och jag hade inga svackor utan kunde väl göra jobbet på ett bra sätt. Mötte endast två bilar under hela turen men fick se några hjortdjur, en räv, en hare och en harunge/kanin. Jag tycker att det är ganska svårt att hålla intensiteten uppe under mörkercykling, men igår gjorde det inte så mycket då jag ville ha ett lättare distanspass.

Fylld av en massa cykellycka när jag kom hem så det tog sin lilla stund att varva ner. Jobbigt det när jag skulle upp strax efter fem i morse. Lyckades cykla idiotfort med frugans cykel ner till stan på nytt rekord för att hinna med bussen.
Hade en rätt otäck upplevelse på bussen mellan Falun och Borlänge då en man plötsligt skrek till i någon form av krampanfall. Det var säkert 25 pers på bussen men ingen hade några medicinska kunskaper tyvärr. De som satt närmast/var snabbast upp stod vid honom och ringde efter ambulans. Vi övriga fick kliva av på fel sida Borlänge medans bussen inväntade ambulansen och jag fick därför jogga/springa genom stan för att hinna med denna buss som gick från Resecentrum.
Hoppas att allt gick bra för honom.

2 kommentarer:

  1. Otäckt med mannen på bussen, håller alla tummar att det gick bra för han i slutändan.
    Besöket blir nog riktigt trevligt, kolla och se ifall de kommer starta någon produktion på velodrom cykel för Bianchi :)
    Hoppas på lite bilder därifrån. Hälsa Marina Syrén från mig om du träffar henne, tror hon är prod.chef där, minns inte hennes titel.
    Med vänlig hälsning / Viggen

    SvaraRadera
  2. Hej Henrik! Jag tänkte höra med dig om du har tips på någon youtubekanal eller annan websida som lägger upp de belgiska crosstävlingarna i efterhand. Jag missade livestreamen från Neerpelt nu i lördags och skulle gärna se hela tävlingen. Tack på förhand! (Och just det, jag tycker du är helt jäkla övermänsklig som lyckas hålla elitnivå även fast du har barn, familj och heltidsarbete!)

    SvaraRadera