Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-09-23

Heja!

Igår limmades det däck på Gamla Grycksbovägen!

Idag så pendlade jag ju äntligen igen. Tolv vilodagar är ju ungefär elva för mycket men nu är den tiden förbi. Jag brukar räkna med att jag behöver ungefär sjukdomstiden plus 50% för att komma tillbaka i ett okej skick igen. Så om 18 dagar borde jag vara igång ordentligt. Det har jag tyvärr inte tid med denna gång men jag ska använda motivation och fräscha ben för att veva igång kroppen så snabbt som möjligt. Helst är jag tiptop efter tolv dagar då cupen startar.

Jag tog det lugnt idag och tog en liten omväg via Norr Amsberg för att köra en pendlingsväg som jag inte brukar ta. Passade på att cykla ner till badplatsen där för att kika på möjligheterna att träna CX där. Man skulle kunna få till en riktig grym och jobbig CX-slinga där med gräset och dom branta backarna upp från Masenbadet. Trappa finns också. Tyvärr är ju området lite litet, men några CX-moment kan man ju alltid fila på. På hemvägen sladdade jag igenom Kålgårn för att smaka lite sand men där börjar badplatsen få allt mer gräsväxt i sanden. En av nackdelarna med att kommunen slutat underhålla badplatsen är alltså att det blir sämre CX-träningsmöjligheter!
Kapellet i Norr Amsberg och soluppgång över badplatsen.

Det var kallt satan i morse.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar