Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-08-31

Snabbdistans med Jens

Öj!

I eftermiddag fick jag nöjet att köra någon slags snabbdistans med Jens Westergren. Vi körde på lite halvfort både på platten och i backar. Ibland gick det lite lugnare och ibland betydligt fortare. Jag hade bra ben och Jens hade en bedrövlig kropp, så det blev ju en ganska bra tur för mig. Jens fick krypa in bakom istället och det är ju en av alla dom fina sakerna med cykling: man kan sitta på rulle och ändå hänga med någon som är starkare.

När man tränar med Jens så är det lite som psykisk misshandel. Ni vet när någon säger till sin partner att den älskar den och sedan slår den. Lite så är det att träna med dessa talanger i deras formsvackor. Jens kropp sa till mig idag att jag är så stark och snabb, sen kommer vi väl till någon crosscup och då ställer han av mig så det står härliga till. Man lyfts först upp och en slår han undan benen på en. Grymt.

Vi körde mycket grusväg och en hel del var från Långlopps-SM 2009-banan, fast baklänges. Även valda delar av gamla Långa Lugnet +ANNAT loggades med min Garmin Edge 810.

Här har Långa Lugnet gått många gånger, förr i tiden. Långlopps-SM 2009 gick också här, fast i andra riktningen. Ja, vi är i Uvnäs!

Här är vi på väg mellan Backabro och Getinggärdets fäbodar. Jens har hittat en sten som han passade på att använda en stund. På denna stig hämtade jag in ca: 20 sekunder på Alexander Wetterhall och Håkan Löfström på Långlopps-SM. Det räddade hela mitt lopp. Bra med hemmabana när kroppen inte är på topp!

Här har vi lämnat Långlopps-SM och Jens visade lite fina skogsvägar och stigar. Här kunde faktiskt Långlopps-SM ändå ha gått då det låg alldeles i närheten. Hade nog inte varit helt fel faktiskt. Vi får väl helt enkelt arrangera det en gång till bara och göra lämpliga justeringar.

Höstfärgerna blir allt mer tydliga, även Jens huvudbonad har bytt färg nu på hösten...

På slutet när vi hade tackat för dagen och våra vägar skiljdes åt så körde jag lite klassiskt Långa Lugnet-stök. Riktigt mysigt så där på slutet av ett hårt pass att få skramla runt så man knappt vet vad man heter. Hustrun sa innan jag åkte: "kom hem efter högst tre timmar, annars!". Rullade väl in på gården och stängde väl av min Garmin efter 2.58.22.

Nu har ni sett passet från min kamera och med mina ord, genom Jens kamera så såg det ut så här:

Här kommer lite härliga passdata:

1 kommentar:

  1. Aahh, måste snart ta mig ut o cykla i skogen. Fy tusan vad fint :)

    //Panos

    SvaraRadera