Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-08-20

Minns ni?

Långlopps-SM i Bjursås 2009.

På bilden är det 15 km kvar. Jag hade dåliga ben men gjorde ett i övrigt perfekt lopp och hade turen nog att få draghjälp ett par gånger om av Wetterhall, då klubbkamrat Jens Westergren satt i gruppen före. I den här gruppen satt bara snabba killar. Och jag. Före oss var Matthias Wengelin och Calle Friberg, kampen för den här gruppen stod om bronset.
Det där var mitt sista långlopp och min sista cykeltävling som elitsatsande. Nu är jag lite sämre, Magnus Palmberg lite äldre men i övrigt är det väl ungefär precis som idag. Samma snabba killar. Ja, och så är det väl inte många av oss som är kvar på 26" hjul då förstås...

Resultat:
1. Matthias Wengelin
2. Calle Friberg
3. Jesper Dahlström
4. Mikael Salomonsson
5. Lars Bleckur
6. Fredrik Edin
7. Magnus Palmberg
8. Henrik Öijer
9. Magnus Darvell
10. Alexander Wetterhall

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar