Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-08-07

Kuperad och halvsnabb pendling

Alla bilderna ovan är från min morgonpendling. Det är så himla lugnt och skönt att cykla på morgonen.

Hej!

En mycket bättre start på dagen än så där är ju svår att få till. Funderade igår på hur jag skulle orka tömma kroppen på några kalorier denna morgon och funderade ut en rutt med en del backar i. Backar hjälper ju helt klart till när man vill göra av med energi och bli trött. Gissade att rundan skulle ta ca: 3 timmar och det visade sig bli 3 timmar, 0 minuter och 31 sekunder, rätt nära med andra ord.

Första backen var TV-tornsbacken vid Jungfruberget. Kändes segt som fan givetvis eftersom jag startade hemifrån klockan fem. Kom ändå upp på 3:40 och tyckte att det verkade bra eftersom jag brukar ha kört den på ungefär 4 minuter. Visade sig att det räckte till KOM på STRAVA. Nästa backe var Norlingberg där jag ju helt sjukt nog hamnade på delat KOM med Bleckur och Hjortsberg här om veckan. Långt ifrån idag (19s) men ändå min fjärde bästa tid någonsin tror jag och min näst bästa i modern tid... Nästa backe till rakning var kuperingen upp mot Oxberg, det är ju lite upp och ner där men totalt sett så blir det mycket upp. Typ 11 minuters slit fick jag till. Ner till Rexbo för att ta den bortre vägen över till Sågmyra och sedan asfaltsbacken tillbaka till Rexbo, även det är ju långa backar. Sista rejäla backen blev en bred och härlig stig upp från Stångtjärnen (icke att förväxla med Stångtjärn) mot Kolarboberget och så här blev dagens banprofil:

Jag blev väl kanske inte så trött som jag hoppats men benen fick i alla fall smaka lite. Kände mig mest seg. Kom till jobbet 10 minuter innan ett möte så det var ju perfekt tajming!
På väg hem från jobbet så matade jag på i ett jämnt och fint tempo. 32 km/h i snitt på 44 minuter med 76% av maxpuls. Känner mig grundstark och fin. Nu är det bara att lita på att dom här två vilodagarna jag hade i början av veckan tillsammans med morgondagens vilodag gör att det blir både pangpang och sprättben på söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar