Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-08-08

Godmorgon!

Bild från igår, någonstans norr om Faluns Oxberg.

I natt fick jag nog till sex timmars sömn och dessutom ett par bonusminuter på bussen nyss. Idag väntar en stenhård vilodag, kanske lite cykelfix men annars ska jag mest försöka slappna av med familjen efter jobbet. Stansade mitt nya bakdäck i onsdags och det gick mycket bättre nu än senast med att få det hela tätt, känns ju skönt så här inför Finnmarksturen. Kommer kunna köra med det lufttrycket jag vill ha i däcken och det kommer hjälpa mig en hel del i skogen. Dessutom har jag ju hunnit bli en del bättre i skogen sedan Engelbrektsturen. Det lär behövas eftersom det nog blir lite mer stigcykling på Finnmarksturen.

Eventuellt så åker jag ner till Ludvika imorgon för att köra väckningspasset på plats. På Engelbrektsloppet så var jag med i täten i fem mil och körde sedan för en sjätte till sjundeplats. Det lär inte se likadant ut denna helg då eliten dyker upp tillsammans med en del snabba gubbar som körde Långlopps-SM senast. Kan jag klämma mig in topp 20 så är det bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar