Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-08-19

Bilder och resultat från Dalacupen i Svärdsjö

Cyklister på staket och en busshållplats i diket.

Peppen!

En bil kom lastad med en massa talang.

Den här bilden på mig har Adam Steen tagit.

Damer:
1. Frida Knutsson
2. Ida Jansson

Motion:
Lars Nilsson

Herrar:
1. Viktor Junell
2. Magnus Darvell
3. Erik Wallén
4. Henrik Jansson
5. Henrik Öijer
6. Viktor Knutsson
7. Martin Andersen
8. Daniel Olsson
Oplacerade: Adam Steen, Emil Gabrils, Niclas Brus, Johan Carls, Preben Larsen.

För egen del så gick det väl inget vidare tycker jag. Det var ju rätt så lagom kallt idag, lite regn hade vi också. Men inte hela tiden, men i skurar. Jag körde kort-kort eftersom det var tävling men höll mig ändå passiv i inledningen. I slutet på varv två av fyra så började jag gasa lite och så i kantvinden gick jag solo ikapp en tättrio som fått en lucka. Vi körde på hyfsat. Det var Frida Knutsson, Preben Larsen, Henke Jansson och jag. I motvinden på andra halvan av tredje varvet så blev det givetvis lite jobbigare och ut på sista varvet så blev fältet återsamlat.
Viktor Junell pep iväg på slutet och kunde vinna före Magnus Darvell och Erik Wallén. Min spurt lämnade tyvärr mycket att önska...

Om en vecka så avslutar vi Dalacup-säsongen med storslagen final på Ingarvet. Jag hoppas att alla ni kommer då!

Tack vare utbrytningen så fick jag ihop en tjuga på 297 watt, i övrigt var det inte mycket att skriva hem om när det kom till effektvärden.
Distans: 41,38 km
Tid: 1:01:14
Medelfart: 40,5 km/h
Maxfart: 57,0 km/h
Medelpuls: 159 slag/min
Maxpuls: 185 slag/min
Höjdstigning: 199 m
Medeltemperatur: 10,6 °C
Medelkraft: 241 W
Max kraft: 1.193 W
Max Avg Power (20 min): 297 W
Balans vänster/höger: 51/49 %
Normalized Power (NP): 307 W
Medelkadens: 89 varv/min
Maxkadens: 123 varv/min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar