Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-07-12

Stångtjärns blåa med Jens +ANNAT

Här står jag och ska försöka ta passets foto på Jens.

Där kommer han!

Igår kväll när vi lagt ner färgskrapor, barn och spadar för dagen så stack Jens och jag ut för att mötas och köra ett kvällspass MTB tillsammans. Vi körde Stångtjärns blåa och sedan styrde vi ut via skogen till Grycksbo där Jens bor. Det blev såklart ett fint pass även detta och MTB fortsätter att övertyga. Vi körde lite halvfart mest hela tiden, ett sådant där mellanmjölkspass som är så kul. Jag tycker att det funkar helt okej att cykla stig faktiskt och känner att det går över förväntan. Visst, jämfört med duktiga MTB-cyklister så saknas säkert en hel del fart över ojämnheterna men det känns inte som om jag är så långt bort.
Jag gillar när Strava-segment är lite längre och har tänkt att just Stångtjärns blåa passar ganska bra som segment, så igår skapade jag det:

Stångtjärns blåa är nästan bara stig, det är ett par tre hundra meter där man åker motionsspår/väg men annars är det stenar och rötter hela vägen runt. Syns kanske på snitthastigheten också som landade på 13.2 km/h. Stigcykling när den är som bäst. Kan rekommendera den till alla som är vana MTB-cyklister och vill cykla stig.

Hem från Grycksbo så körde jag Gamla fruns väg. Passade på att sota ur benen i motluten uppför och det var väl så skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar