Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-07-14

Långpass MTB

Ok, så himla långt blev det kanske inte. Men det är i alla fall mitt längsta MTB-pass i år. Det blev totalt tre och en halv timme effektiv tid, eller fyra timmar ineffektiv tid om ni så önskar. Jag rullade ut Gamla Fruns väg mot Grycksbo för att möta upp Jens. Sedan körde vi till Stångtjärn och körde några av mina utslitna gamla favoriter bort mot Källslätten och vidare mot Skog, Valsansjöarna, Oxberg och Lustebo. Från Lustebo hade jag tänkt vända tillbaka mot Oxberg och kör lite annat också men tiden går ju fort när man har roligt så det blev till att borra hemåt istället.
Jag hade lite för mycket luft i däcken igår. Det funkade ju ändå helt okej så länge som det var torrt ute men det blev lite mer pingisbollkänsla när regnet kom. Jösses vad det regnade ett tag. Blev ett sådant där episkt pass när man nästan får kallsup av att andas in allt vatten.

Några bilder:
Källslättenspåret baklänges, helt crazy!

Med lite ny färg så...

En liten tall.

Det gråa vädret gjorde att några av bilderna gjorde sig bäst i svartvitt.

Jens tog en del bilder också, här är ett urval:
Grusvägsrally är också kul!

En av mina stigar hade tydligen vuxit igen lite... Ser ni mig?

Inte bara en dans på rosor...

Jag hade som sagt tänkt att lämna Jens och sedan cykla lite längre men det började bli mörkt och dessutom så var det ju bara tretton grader varmt och regn så jag grusvägade mig hem istället.
Actionfoto med blixt!

Efter träningen då jag kom hem blöt och kall så satt detta ganska så fint.

Nu ska jag skrapa färg, vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Du har igång bastun. Härligt Den kommer du ha stor nytta av efter långa blöta turer! :)

    SvaraRadera
  2. Sista bilden gillade jag! Så är det efter ett långpass, eller så ska det vara om man nu råkas på att ha en bastu..fast det går ju rätt bra att trycka i sig chips i en stugsoffa också för att återgå till livet.

    SvaraRadera