Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-07-22

King of the hill Sälen

Hej, kära bloggläsare!

På torsdag så är jag anmäld till 12.5 km backtävling på MTB med 519 höjdmeter att besegra i Sälen. Det kommer att bli svettigt! Matthias Wengelin, Magnus Darvell, Mattias Nilsson, Jens Westergren, Christoffer Kvist, Hampus Anderberg och Andreas Blomqvist är några av dom snabbaste cyklisterna som är anmälda. Tävlingen har egentligen två delmoment men jag nöjer mig med att cykla upp. De riktigt tuffa cyklar nämligen ner till starten igen och tar på sig rullskidorna för del två i tävlingen. Jag gissar på att en skidåkare blir totala King of the hill, kanske Erik Wickström?
Vem tror ni blir cyklingens King of the hill?

Klicka här för mer info om King of the hill Sälen.

2 kommentarer:

  1. Lycka till! Jag har gått den där och tyckte det var jobbigt nog...

    SvaraRadera
  2. Det känns stort att åter stå som samma startlinje som Sveriges konditionsidrottsbloggare nummer 1! Du kan väl vänta några minuter innan du ställer av mig :)
    Självklart går jag för guld i totalen!

    SvaraRadera