Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-07-15

Idag blir det cykling med nummerlapp

Hoj hoj!

Idag är det tisdag och i kväll så ska Falu CK arrangera Dalaserie i MTB vid Kårestugan uppe vid hopptornen på Lugnet. Jag tänkte därför passa på att få mig en genomkörare på min gamla Bianchi Methanol 29 SL, hoppas även att ni kommer!?

Hur som helst, det här med MTB alltså. Grejerna blir ju så skitiga!? Har nu gjort ren skor och hjälm:
Ni som är riktigt uppmärksamma har säkert noterat att jag sedan landsvägs-SM har en Bianchi-brandad hjälm. Den hjämkunnige ser nog till och med att det är en Lazer Helium i Bianchis färger. Skorna är Northwaves Extreme Tech MTB Plus.

Med skorna och hjälmen rengjorda så återstår väl bara cykeln...
Det har regnat och ska regna här i Falun idag så i kväll får jag det stora nöjet att upprepa tvättandet då det säkerligen erbjuds lera på Dalaserien.

Bortsett från själva tvättprocedurerna så är ju det här med MTB riktigt skoj. Ska bli kul att rejsa med nummerlapp också, kommer garanterat att bli skitjobbigt. För er som funderar på att vara med så hittar ni lite mer info här: http://www5.idrottonline.se/FaluCK-Cykel/EgnaNyheter/DalaserienMTBFalun15Juli/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar