Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-07-18

Gårdagens kvällspass

Börjar inlägget med lite mer om den här arrangörskrocken Engelbrektsturen/Långlopps-SM. Yvonne Mattsson som är cykelförbundets ordförande säger i en artikel nu att förbundet tar på sig MTB-krocken. Man tar alltså på sig den, sväljer denna sura karamell och så har vi glömt detta om ett par veckor.
Det är förövrigt inte bara de sju elitcyklisterna i gårdagens artikel som väljer att inte starta i något av loppen. Hela Team Cykloteket Racing Team väljer att inte starta och fler med dom. Trist givetvis att det blir så här och att det innebär tunna startfält i båda tävlingarna.
Jag skrev igår två inlägg på min Facebook-sida i ärendet. Det ena har setts av över 6000 personer och det andra har setts av över 9500 personer så det är ju en rejält stor spridning på detta och många har fått upp ögonen för denna tråkiga situation.

Om man nu väljer att inte köra Engelbrektsturen eller Långlopps-SM så kan man istället ta sig till Örnsköldsvik och köra Tolvtjärnsloppet där. Tävlingar i norra Sverige bör uppmuntras och den svenska eliten kan gott passa på att tävla på ny mark. Verkar ju helmysigt!


Mer som är helmysigt är väl att cykla på kvällen. Gäller bara att hinna ut ur skogen innan det blir allt för mörkt om man cyklar utan lampa. Dagsljus är nog inte helt fel vid skogscykling ändå...
Igår kväll körde jag ännu en Kvällscykling MTB™, men denna gång utan Jens. Vi har ju annars kört MTB tillsammans varannan kväll, men nu ska ju han ner till SM i Jönköping och ställa skåp så då fick jag cykla själv. Slängde därför ihop ett enkelt framgångsrecept:
1. Cykla till Stångtjärn
2. Hetsa runt Blå spåret
3. Cykla hem.
Klart på ungefär timmen och ger både trötta ben, ömma händer och omskakade armar.

Körde Stångtjärns blåa med Jens i fredags och då släpade vi oss runt på fyrtioen och en halv minut ungefär. Igår ville jag hetsa lite mer så jag försökte väl stampa på så gott jag kunde. Tiden blev ju i alla fall klart bättre och om man bortser från att jag fick stanna och kliva över ett par träd så klarade jag det helt utan fotnedsättningar!
Så här ser det nu ut på Strava:

Men den där Jesper Hjortsberg ska väl dit idag och sprätta till förmodar jag.

162 i medelpuls hade jag under mitt varv runt blå spåret, borde gå att klämma ur mer men det får jag ta vid ett senare tillfälle med piggare kropp och bättre teknik. När jag stökat runt så passade jag på att försöka ta några bilder för att ni ska stå ut med denna blogg:

Det gick väl inte helt bra kan vi väl konstatera:
Efter att denna fars utspelat sig i Faluskogen kring elva på kvällen och fotografen blivit uppäten av mygg så brände jag av en bild på cykeln istället....

Ta-da!

1 kommentar:

  1. Bra banor och trevligt arrangemang har det varit när jag kört Tolvtjärnsloppet.

    SvaraRadera