Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-07-30

Dalaserien MTB i Skräddarbacken, Borlänge

Hoj!

Saker jag är nöjd med från igår:
- Tekniken blir bara bättre och bättre, kunde utnyttja underlaget bra mycket mer igår än att bara köra på allt och bromsa mig fram.
- Blev inte varvad av Matthias Wengelin trots sju varv.
- Jämna varvtider.
- I "pulkabacken" tog jag min snabbaste tid det sista varvet.
- Händerna håller!

Snabbingar som jag vet var före mig (resultat dyker upp på www.bck.nu så småningom):
1. Matthias Wengelin
2. Mattias Nilsson
3. Joel Burman (junior)
4. Johan Widén

Det kan ha varit fler som kört ifrån mig då jag startade rätt så lugnt och inte hade riktigt koll på vilka som var snabba iväg. Det lär visa sig i resultatlistan senare.

En riktigt stor nybörjarklass, jag tror att någon sa att det var 23 barn med här. Däribland mina som placerat sig ute på högerkanten.

Här var det fokus!

Sonen jagas av dottern.

Jätteroliga gupp på banan. Tyvärr blev det stopp på krönet av nästa gupp och en vurpa till följd.

Det där sved nog gött på både armen och ryggen. DNF för Filip igår.

Ebbah var nöjd efter målgång. Speciellt nöjd var hon med att ha cyklat upp för en backe där Filip fick gå.

Team Kalas representerades av Pontus Johansson och Mattias Nilsson.

Matthias Wengelin såg nöjd ut redan innan start.

Syskonen Ida och Henke Jansson. Ida i den svenska juniormästartröjan. Trots att hon bara fyllt 16 i sommar så dominerade hon SM i juniorklassen och blev fyra i sprinten i damelitklassen.

Jens Westergren dök upp när vi andra stod i startfållan. Foto: Ronya

Hanna Bergman var glad innan start. Foto: Ronya

Här står vi uppradade. Jag ställde mig bakom Johan Landström för att jag tänkte att han är trygg i starten och kör smart. Foto: Ronya

Mattias Nilsson flög under radarn och mina barn kollade imponerat på. Foto: Ronya

Jag passerade varvningen och gick ut på ännu ett varv. Foto: Ronya

Sliten men nöjd efter målgång. Foto: Ronya

Lite varvdata:
Varv 1
Tid: 9:54
Snitt/maxpuls: 168 / 179
Snitt/maxfart: 17.6 / 36.7 km/h

Lite varvdata:
Varv 2
Tid: 9:54
Snitt/maxpuls: 171 / 181
Snitt/maxfart: 17.3 / 35.1 km/h

Lite varvdata:
Varv 3
Tid: 9:57
Snitt/maxpuls: 171 / 183
Snitt/maxfart: 17.2 / 35.1 km/h

Lite varvdata:
Varv 4
Tid: 10:12
Snitt/maxpuls: 169 / 182
Snitt/maxfart: 16.8 / 36.9 km/h

Lite varvdata:
Varv 5
Tid: 9:47
Snitt/maxpuls: 171 / 182
Snitt/maxfart: 17.3 / 33.9 km/h

Lite varvdata:
Varv 6
Tid: 9:58
Snitt/maxpuls: 171 / 183
Snitt/maxfart: 17 / 34.3 km/h

Lite varvdata:
Varv 7
Tid: 10:27
Snitt/maxpuls: 160 / 177
Snitt/maxfart: 16 / 33.4 km/h

Som ni ser så blev det väldigt jämna varvtider om vi bortser från varv 4 (vad höll jag på med där?) och sista varvet då jag körde lite väl slött. Fint att se att ett av varven mot slutet blev mitt snabbaste, annars brukar jag ju gärna vara som snabbast i början av tävlingar.

Sebastian Kemi och jag hade en kamp under dom inledande varven, sedan försökte jag köra ikapp Joel Burman men jag tror att även han hade krafter kvar för både han och jag avancerade i fältet. I min jakt på Joel så kom jag istället förbi Henrik Jansson och var en stund ikapp Johan Widén också. Johan hade dock lite mer kräm kvar på sista rundan... Av de som var med på Dalaserien i Falun lyckades jag även idag köra ifrån nästan alla, det var bara Joel som blev en för tuff nöt att knäcka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar