Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-07-22

Bilder och resultat från dalacup #7: Milsbovarvet

Sånt här vill man ju inte se när man ska köra Dalacup, men det gick ju ganska bra ändå.

Samlingen vid Torsångs kyrka, idag blev det hela 33 deltagare!

Några bilder från racet.

Lite eftersnack och ifyllande av mållista.

Torsångs Café brukar ha många cyklister på besök under helgerna, nu blev det ett gäng även en tisdagskväll.

Om vi bortser från att jag nästan väggade så var ju hemscyklingen riktigt episk. Sommarkvällscykling när den är som bäst!

Resultat:
Damer
1. Louise Rundqvist
2. Marina Eriksson

Motion
Kalle Sätterström

Herrar
1 Pontus Kastemyr
2 Viktor Junell
3 Per Strömblad
4 Jesper Hjortsberg
5 Petter Mattsson
6 Magnus Darvell
7 Niklas Kindåker
8 Henrik Öijer
9 Kaspar Fritz
10 Erik Pettersson
Poäng för fullföljt lopp: Henrik Plyhm, Tomas Kristofferson, Martin Andersen, Sten Nerell, Jan Jakobsson, Adam Steen, Viktor Knutsson, Fredrik Israelsson, Staffan Hopstadius, Johan Wahrén, Tobias Wäppling, Rasmus Andersson, Jonas Axforsen, Tobias Gillberg, Per Wallin.

De fem första hade alla lucka på klungan som spurtade om en sjätteplats. Själv så hade jag dåliga ben, inte katastrof som dom senaste dagarna men det fanns ändå ingen riktig skjuts. Ville försöka få ner gruppens storlek ute på sista varvet och lyckades hänga av mig själv på köpet. Trodde väl att jag skulle få köra om en 17:e plats där ett tag men vår lilla gruppetto kom ikapp igen. Sladdade in som åtta och fick därmed några bonuspoäng i alla fall. Det kändes som om det var ovanligt jämnt mellan cyklisterna i klungan i kväll och även om utbrytningsförsöken haglade så var det svårt att komma iväg eftersom utbrytargrupperna oftast var små och det satt många starka i klungan bakom. Det här var min sämsta placering i Dalacupen i år, nu är det två race kvar och då tänkte jag få till min bästa placering för i år i något av dom racen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar