Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-06-17

Resultat, bilder och Garmin-data från Dalacupen: Velodromen GP

Häj!

Idag var det, som ni vet, Dalacup vid Främby Hallar här i Falun. Frun jobbade men mina barn följde med min mor och hennes sambo till deras sommarstuga så jag kunde fokusera på att tävla. Stort tack för barnvakteri! 

Det kom, i vanlig ordning, en del snabbingar dit. Trevlig stämning och fokuserade funktionärer hos Velodromen CK. Solsken och en riktigt mysig sommarkväll, precis så som det ska vara på Dalacupen. Magnus Darvell var helt klart hetast på mastervarvet men när tävlingen kickade igång så dröjde det inte länge innan Johan Landström satt ensam framme i täten. Magnus Darvell och Henke Jansson stack iväg även dom. Viktor Knutsson stack även han och där bakom satt vi som inte hängde med i det höga tempot. Viktor kunde inte hänga med Magnus och Henke så honom kunde vi till slut veva in igen men Magnus och Henke lyckades köra ikapp Johan och bilda en supertrio i täten.

Bakom blev det lite avvaktande körning. Speciellt efter att Viktor hämtats in då de flesta av oss tyvärr gett upp kampen om topp tre vid det laget. Mycket imponerad var jag av Ida Jansson som inte bara hängde med oss i klungan om placeringarna 4-11 utan hon var med och körde också. Jag hade tänkt slänga in en attack med några få varv kvar men den attacken blev tydligen inte av!? Ut på slutrundan så satt jag som tvåa/trea bakom Erik Wallén som fick ett svårt läge. Jag hade valt en plats att attackera på men rutinerade Niklas Kindåker (svensk mästare 1991) hann attackera strax före. Adam Steen försökte hänga på honom och jag hängde på Adam. Kunde passera Adam innan chikanen på slutet och sedan var det bara att hålla fullt mot mål och rulla in som femma i tävlingen och tvåa i gruppen. 

I täten så lyckades Johan köra ifrån på slutet och vann i ensamt majestät. Magnus blev tvåa och Henke fick problem med bakhjulet och kunde därför inte göra sig själv rättvisa men blev ändå trea. Ida blev snabbaste dam.

Idel kingar och queenar samlade innan start.

Utöver gående och truckar så fick idag även cyklister passera här igenom. Velodromen finns i byggnaden till vänster och BMX-banan i byggnaden till höger. Cykel-mekkat Falun! 

Hos VOID-sponsrade Adam Steen vilar inga ledsamheter.

Med solsken i blick!

Sveriges stekigaste trafikvakt, Jeppe77!

Snabbaste dam: en mycket nöjd Ida Jansson.

Lite vevarmsskrap hör GP-lopp till.

Ett par mobilbilder från Jonte Stark

Johan Landström berättar hur en resultatlista ska skrivas. Tävlingsledare Roine Grönlund tittar på och Magnus Darvell bevakar sina intressen.

Resultat Dalacupen Velodromen GP:

F13-14
1. Ida Danielsson

P13-14
1. Magnus Andersson

Motion
Karl-Henrik Naarttijärvi

Damer
1. Ida Jansson (jun)
2. Ida Wallén (jun)

Herrar
1. Johan Landström (elit)
2. Magnus Darvell (elit)
3. Henrik Jansson (elit)
4. Niklas Kindåker (veteran)
5. Henrik Öijer (elit)
6. Adam Steen (elit)
7. Erik Wallén (elit)
8. Pierre Sandberg (veteran)
9. Jonathan Hedbys (elit)
10. Viktor Knutsson (elit)
11. Johan Svensson (veteran)
12. Joakim Hero (veteran)
13. Tommy Runkrantz (veteran)
14. Jerker Karls (senior)
15. David Kallin (elit)
16. David Mayer (elit)

Lite högintressant data från GP-loppet:
Distans: 28,88 km
Tid: 43:24
Medelfart: 39,9 km/h
Maxfart: 56,4 km/h
Medeltemperatur: 16,5 °C
Medelpuls: 175 slag/min
Maxpuls: 188 slag/min
Medelkraft: 245 W
Max kraft: 1.115 W
Max Avg Power (20 min): 256 W
Balans vänster/höger: 54/46 %
Normalized Power (NP): 282 W
Medelkadens: 88 varv/min
Maxkadens: 136 varv/min

All data, inklusive varv för varv hittar ni här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar