Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-06-13

Pendlingskärlek

Igår var jag rätt så nära mig själv när jag kom fram till jobbet, men jag var lite för snabb för mig själv.

Även om jag inte slog mig själv till jobbet så tog jag i alla fall nytt pendlingswattrekord: 293 watt efter att ha haft 285 förra veckan och 280 i förrgår. Höll mig över 300 i 32 minuter ungefär.

Hemcyklingen blev en regnig historia, men jag var väl lika glad för det.

Bäst på hela pendlingen igår var när denna kvinna på hybridcykel passerade mig. Då hade jag passerat henne i hög fart några hundra meter tidigare nere på platten. I backen så hörde jag att någon närmade sig bakom, så jag vände mig om och såg henne. Då hade jag ca: 300-350 watt och en puls på 170. Tänkte "vafaaaan" innan jag hörde ett svagt surrande. Dom där elcyklarna verkar inte så dumma ändå. När det planade ut så kunde jag gå om och ifrån men det var några svettiga sekunder när jag trodde att jag skulle bli ifrånåkt av hybridcykel när jag tempopendlade.

På eftermiddagen/kvällen så hade Filip sin första skolavslutning, jag njöt och var riktigt stolt. F-klass är nu ett minne blott! Den tuffa frisyren har hans kära mor ordnat åt honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar