Image-map Startsidan Startsidan Startsidan Presentation Länkar Kontakt Sponsorer Övrigt

2014-06-30

Några bilder från SM på Kinnekulle

Patrik Hasselroth från Lidköpings CK var vänlig nog att mejla mig följande bilder från vår tävling igår:
Team Argon 18 Scandinavia stod för jobbet under inledande nio varven på tävlingen. Här utmanar föredetta svenska mästaren Christofer Stevenson med en monsterattack. Jag sitter gömd bakom en av de grönklädda CK Bure-cyklisterna i den bakre delen av klungan.

Skulle väl tippa på ca: 450 watt, en smula ansträngd.

Törstigt och hungrigt i gruppetton. Viktor Knutsson med dricka i spets följt av mig med gel i munnen och rutinerade John Nilsson ser också ut att klämma något sockermättat.

Edvard Wendelin först, följt av Jimmy Bodin, Andreas Thell och sist i bild Tony Carlsson.

Olika nivåer av fräscha gossar i gruppetton. Viktor Hillerström Rundh och jag kör den lite mindre avslappnade CX-stilen längst bak i gruppen. Slitna satan så här på näst sista varvet.

Fin utsikt. Och bakgrunden är inte så pjåkig heller...

John Nilsson, Jim Karlsson, Jag och Karl-Axel Zander.

Marcus Fåglum kan det här med att cykla. Trea på SM och svensk U23-mästare!

Här låtsas Marcus Fåglum att vara trött. Visst. Han var med i första utbrytningen som höll undan till varv nio. Hängde sedan med när det blev en ny tätgrupp och lyckades också gå med i den avgörande utbrytningen och kom i mål som trea. Det blev nog faktiskt en rätt så hård dag för den talangfulle och unge cyklisten.

Helt utan utbrytningar så slet jag också. Så pass att det inte blev någon bakhjulsåkning över mållinjen för att fira 45:e platsen.

Jag, Jimmy, Henke och Jim snackar lite efter målgång.

Om fler av er sitter på bilder på mig eller från SM och vill att dom hamnar här i bloggen så har jag e-postadress henrikoijer@gmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar